January 9, 2017

Mee Kolok Terpaling Sedap Pernah Aku Rasa

Penangan MAHA 2016 Disember lepas buat aku ngigau-ngigau kan mee kolok..

sebenarnye penangan mengidam jugak ni..kali ni kan lain maciam sikit kemengidaman aku terhadap makanan...bebukan je...

Masa di MAHA, duty 9 hari..ada rasenye tiga empat kali aku makan mee kolok..sedapnye la hai..teringat2...sampai tapau bawak balik hotel lepas abes duty... -_-'..

lepas abes MAHA pon..asek meroyan je memasing bila la nak p makan mee kolok ni..naseb baik la kami amik usahawan sarawak yang memang dok kuala lumpur..kalau tak, mampuih la kene tunggu MAHA lagi 2 tahun baru dapat merasa mee kolok...

dia punye mengidam dan terbayang-bayang kesedapan tu, bila mana opismet aku update status kat fb dia da sampai kedai mee kolok tu, aku punyee tak tentu arah, terus p start enjin kereta nak p kedai tu...padahal kedai tu pon tak tahu kat mane, bergantung pada waze..

sekali dah sampai tempat tu, waze lak buat masalah..di bawaknye daku pusing-pusing di situ.. dengan hujan lebat tetibe..dengan aku hanye dengan cepiya jek....kehkeh..bayangkan gelojoh aku...tapi lepas dah menghadapi dugaan sebegitu hebat..maka aku pon dah jadi fedup nak cari kedai tu..kita tunggu next time je laaa...

alhamdullilah...
cuti tahun baru aku ngangkot asben sekali untuk same-same menghadapi dugaan mencari kedai tersebut..kihkih..dua tiga kali pusing jugak laa...

ini la..mee kolok yang terpaling sedappp...tak payah p sarawak..kat key ell pon dah boleh rase....selamat ticket flight...;p .. dah tak mengigau lagi dah nak makan mee kolok....


..
alhamdullah....

kalau nak rase mee kolok terpaling sedap boleh la korang waze sendiri : Dayang Sarawak Corner

kedai ni kat dalam satu bangunan parking warna merah putih dekat dengan lrt sungai besi...kalau tak jumpe gak, korang boleh geng dengan aku...kita pusing-pusing banyak kali dulu..

boleh click SINI untuk tahu lokasi kedai ..
Share:

0 komen: