October 19, 2016

Jangan Cakap Yang Kita Ada

Tiada..
Mmg kita tiada..
Jangan cakap dgn orang yang kita ada..

Selagi kita berpura pura cakap kita ada...
Orang takkan paham yang kita tiada..

Jangan nak berpura pura sedangkan yang tanggungnya KITA..

orang kata..lima tahun awal perkahwinan adalah tahun yang getir..

ye..memang aku tengah lalui...

tahun ni tahun keempat..
cepatla lima tahun berakhir..
moga kami dapat stabilkan kehidupan kami..

rase tak tertanggung dah..

perkahwinan ini orang kata macam satu perjudian..
adakala nasib akan menyebelahi kita..
adakala dugaan yang akan datang bertimpa..

kadang-kadang aku selalu monolog dengan diri sendiri untuk sedapkan hati..
hahaha..
macam psiko pon ada...
takpela biar nampak macam psiko..
dari aku nak mengadu domba kat orang...
nampak sangat meraih simpati...
tapi kadang-kadang terlepas jugak pada keluarga..
sebab aku tahu aku tak kuat..

tapi ALLAH takkan uji kita kalau Dia tahu kita tak mampu ye dak?..

sebagaimana ALLAH hadirkan lagi satu nyawa dalam rahim aku sekarang walaupun aku sendiri tak yakin dengan keadaan kami bagaimana nanti setelah lahirnya dia..

aku berserah..
kadang-kadang yakin..
kadang-kadang memikir..
kadang-kadang ye aku berserah..

:)
Share:

2 komen:

Lynda Che Lah said...

Ina,
Yang baik dan buruk kita je tau.
Semoga semua dipermudahkan.
Semoga semuanya berjalan lancar.
Rumahtangga umpama kapal.
Salah kemudi, salah penumpang hanyut nanti.
Cuma pandangan peribadi seorg yang berjaya harungi 5 tahun pertama.
Sekarang harungi fasa 10 tahun.

InaYusoff said...

tenkiu lynda atas kata-kata nasihat itu..

betul.
yang baik dan buruk kite je tahu..
orang nampak yang manis..
yang pahit tu kita simpan dalam-dalam..

tenkiu banyak-banyak..