Followers

October 20, 2016

Hidup Tanpa Waze

assalamualaikum..
selamat pagi..

aku sejenis manusia yang terlalu bergantung pada waze..
bayangkan hari-hari pergi kerja dan balik kerja pon, still guna waze..
dah name dok kolumpo kan..

laluan balik kerja pulak kadang-kadang belakang sogo yang siapa siapa yang selalu guna jalan tu, tahula bagaimana kalau kereta rosak ke eksiden kat situ...memang boleh membawak jem yang tak bergerak...monangeh sampai pegang stereng kereta....

dalam dua minggu ni, atas dasar prihatin kat suamiku yang handphone rosak, maka aku telah bagi pinjam handphone aku sendiri...dan aku sendiri pakai handphone cikai samsung yang kalau orang nengok aku pakai, kompom dorang ingat henpon mainan.. ;p

no wassap..no internet...no facebook..no waze...

hari pertama balik kerja aku cuak jugak, takot-takot tersangkut kat mane-mane...tapi ikot je gerak hati, alhamdullilah, sampai macam biasa je pon...

hari kedua dan hari ketiga alhamdullilah....moga dua minggu ni, takdela aku tersangkut jem kat mane-mane...boleh bikin stress...

dan tetibe aku rasa aku boleh je hidup tanpa wassap..tanpa internet dan tanpa facebook....
Share:

0 komen: