April 29, 2016

Nak Cerita Pasal Pengasuh Lagi Boleh?..

aku rase aku dah sampai tahap bola-bola api dah dengan pengasuh..

dah hilang dah kesabaran dalam kelembutan yang kutunjukkan..ecewahhhh...

minggu lepas hari jumaat tuu dia nak cuti..takpela, aku takdehal..kamis tu pun aku cuti..maka aku bergelak keriangan la konon dapat cuti berterusan empat hari...heaven rasenye dok rumah mengadap cepiya jee.......kehkeh..

tibe-tibe sabtu malam dapat wasap dari pengasuh bagitahu nak hantar anak mendaftar masuk kolej hari isnin...alahaii....rase tak best langsung kot..takkan la kau baru dapat tahu anak kau dapat masuk kolej...kenapa la kau tak rancang cuti kau dengan betul-betul....aku okeykan aje....tapi dalam hati geram jugak..mane nak ku halakan cepiya ni....takkan nak bawak opis..

last-last aku hantar ke bekas pengasuh anak bff aku kat selayang....takde pilihan dah...kita bayau la kan..tapi tahu je la nak bangunkan cepiya pagi tu...alamak aiii..dia punye meragam, menanges....boleh bikin aku tambah hangin dengan pengasuh dia....tak pepasal la plak aku kene hadap hangin cepiya pepagi...

odw blik dari keje isnin tu...dapat wasap lagi dari pengasuh, nak cuti keesokkan harinyee..........

boleh bayangkan perasaan aku...

asap keluar dari kepala okey....

aku terus tak balas-balas wasap dia..kuasa la aku nak layan-layan sangat...

malam tu aku wasap kawan aku yang dok area rumah gak..rase macam nak hantar cepiya lepas ni kat dia..sepatutnye dulu aku antar cepiya kat dia..tapi sebab rumah pengasuh sekarang ni berdepan je dengan rumah dan lagi murah..so tu yang aku tak jadi nak hantar kat dia..kira macam cerdik la pilih lagi murah dan dekat tapi setelah hampir tiga tahun, aku rase aku orang paling malang sekali bila hantar cepiya kat situ..

rumah kawan aku tak jauh mane pon, blok depan je..tapi kalau hujan ke ape payah sikit la...

tapi takpela..

demi untuk selamatkan cuti tahun aku yang selama ni aku sedekahkan dekat pengasuh, rela aku bayar lebih tiga puluh hengget....

dan dengan kawan aku ni tak payah masak.....cume bekalkan makanan pagi je la..lauk tengahari dia siapkan....dari situ aku rase rugi plak kenapa aku tak hantar cepiya dari dulu...macam-macam la aku ni kan...sudah terantuk baru nak tergadah...betul ke pepatah ni.. ;p

dia siap cakap, kalau dia nak pergi mane-mane ke..dia akan suruh kawan dia jagakan..dan dia sendiri akan bagi upah....bukan mak pak budak...lagi bagus.....

aku bukan orang kaya yang nak asek membayar je kat pengasuh lain tatkala kau cuti kak...huhuhuh...

tapi persoalan sekarang.........

bagaimana nak bagitahu dengan pengasuh sekarang aku taknak hantar cepiya dekat dia lagi?..

sepertimana entry aku yang dulu,masalahnye bila pengasuh duduk depan rumah..takot bermasam muka..kalau ikut aku, minggu depan nak start hantar dah cepiya kat kawan aku...tapi suami aku plak kata postpone bulan depan..kang mengejut berhenti, bermasam muka plak...awak ni berjiran..gitula katenyeee.....

so bagaimana ek...

aku sekarang ni bila amik cepiya kat rumah dia, rasa tak sampai hati pulak nak cakap...hahahahah.....


tapi dia sampai hati pulak kan buat kitaaa gituuu kan????...





Share:

10 komen:

|| A r a W a n i || said...

Eh eh aku lak yang bara baca cerita mu ni ibuc epiya oii..
Ko kata je terus. Ko xyah nak hati tisu sngt.
Kita ni keja, cuti tahunan kira smua. Suka hati dia nk cuti2 malaysia plak.
Cakap je trus! Slmt lah bercuti smpai bila2.

Lynda Che Lah said...

erm..
ini masalah buat baik ngan org tp org tak buat baik ngan kita..
Ina kena bgtau utk kesenangan dan kemudahan ina.
Ina cuba bagitau yang Ina takkan hantar lagi ke dia sbb dah jumpa pengasuh yang dekat dgn opis ke..senang Ina nak handle..
Boleh tak tipu sunat?

InaYusoff said...

@|| A r a W a n i ||

hahhaa..

i wish i akan boleh jadi hati batu..
tapi daku tak boleh noks.....

doa2 kan la bila tibe harinyee...
daku akan jadi berani meluahkan...


InaYusoff said...

@Lynda Che Lah

takleh cakap gitu lynda..
sebab rumah yang nak hantar ni boleh nampak dari rumah pengasuh ni..

kalau asben antar anak or ina amek anak dia boleh nampak...

memang kita yang balik bermasalah...

tapi tuuulaaa..

haiyarkk.
susah nau la nak cakap nnti..

QasehnyaRania said...

tak pe cakap je trus terang. in shaa Allah, mudah mudahan pengasuh tu dpt terima dgn hti yg terbuka.

hope dia paham lah, kan ! kiye pon keje dgn org. daripada nk berterusan begini.kita jugak yg makan hati.

InaYusoff said...

@QasehnyaRania

amin.....

tenkiu u...

sedang kumpul semangat nak cakap dengan pengasuh ni..hahahha

orked violet @ SYA said...

elok la tukar, tp mmg kene slow talk.

mcm sya, alhamdulillah. babysitter mmg baik. cume letih nk berjalan jauh sket. sket je la.. ngee

Suria said...

ina cakap je boss dah warning xboleh cuti selalu dan ina xde choice hehehe

jenuh jugak klu asik gitu je

InaYusoff said...

@orked violet @ SYA

aah..
memang kene cakap elok2..
tapi raut wajahku ni garang..
cakap elok2 pon takot orang salah paham..

hehe..
sya..kita ni kalau boleh nak dekat je dengan rumah kan..ape2 hal senang...

InaYusoff said...

@Suria
aah suria..
mmg jenuh..
kita lak yang malu balik dengan bos....

mmg..
nak taknak kene cakap jugak laaa ujung bulan ni..

tak sabar..
sebab tak payah dah nak masak pepagi..hahahah..