Followers

November 26, 2015

Sembang Kosong

minggu ni minggu intebiu kat opis..

:)




meriah opis jadinye..
dengan mak pak teman anak..
suami teman isteri..
isteri teman suami..

anak-anak pon ada dok teman mak / ayah...

hari ni kat cafe..
ada asben dok suap anak-anak makan kat cafe..
isteri mungkin p intebiu..

tapi aku touching bab mak / ayah teman anak..

semalam masa turun nak tapau makan..
ada makcik sorang tu tunggu kat lobby opis..

alahai..
terus automatik sebak hati ni..

teringat kat mak..

kita paham la hasrat seorang mak nak anak keje gomen..

sebab aku penah alami..

mak..
bila aku kompom je dapat tetap..
terus antar pisang ke masjid..

mak yang sedekah..
bukan aku..ohoii..
malu la plak..

same kes macam adik aku yang lelaki jugak..
kalau ada kosong kat opis aku..
mesti mak suh ejasss...
alahaiii..
padahal aku ni kuli je..

see..tengok besar harapan mak...
aku mase tu boleh tolong ejas untuk intebiu..
sebenarnye intebiu dah dapat tanpa aku ejas..
cuma surat intebiu adik tak sampai ke rumah..
so aku mintak intebiu tu tunda esok je..
dapat tak dapat...
aku tak boleh nak ejas..
anak mak ni kuli jee...

tapi adik aku takde rezeki untuk intebiu tu..
dan aku pulak kene perli masa mintak untuk ejas intebiu..
hahah..
kene perli nak bawak masok sedara mara..
haha...
padahal sedara mara orang yang intebiu tu pon melambak kat jabatan ni...
hahaha..kita gelak lagi...
hengat aku tak tahuuuuuuu...

now..
adik pon dah dapat keje gomen gak..
tapi kat tempat lain..
alhamdullilah..
rezeki..

lega..
mesti mak dah lega..
aku sebagai kakak pon lega..
sebab lelaki ni tanggungjawab dia besar...
taknak la hidup huru hara sangat kalau dah kawen nanti..
nak tanggung anak bini..

alhamdullilah...
dah sebelas tahun keje gomen..
dari gaji tak sampai seribu sebulan..
now dah okey sikit la..

eh..
moh le buat keje...
kang kata orang keje gomen takde keje pulak..

krik krik..
Share:

0 komen: