October 8, 2015

Takkan Sangka




hari ni bawak bekal karipap pulak ke opis...nak bawak nasi goreng, cukup-cukup je untuk dua chenta hati daku....projek mengkaripap malam tadi....

aku sendiri tak sangka yang aku akan gigih sampai begini sekali..buat karipap seminggu sekali untuk bekal safiyya ke rumah pengasuh...tak sangka aku boleh buat karipap....kemain aku sampai tak sangka..sebab aku bukan jenis pandai masak....kalau masak, selalu gagal....tapi aku suke masak.... :) .. sejak dah kawen la suke masak, kalau time anak dara, kirim salam je laa...kakak-kakak masak lagi sedap....

percubaan buat kulit karipap yang okey adalah dalam dua tiga empat kali..itupun lepas tanye exhousmate..ikot resepi dia bagi,..baru menjadi..kulit tak tebal...kagum aku lepas tu..terus semangat nak buat lagi dan lagi....

serius tak sangka, aku dah jadi macam mak mak dah..yang berusaha nak buat atau masak ape saje untuk anak-anak..lebih-lebih lagi semua resepi boleh digugel di hujung jari...

http://chentadea.blogspot.com
ini perkara biasa bagi seorang anak yang sebuk nau nak tolong ibu dia buat karipap jugak...gambar ni gambar dua minggu lepas rasanyee...

malam tadi punye kes pulak, dia pergi curah tepung gandum dalam inti karipap...nak marah tak boleh...ku tahan je geram... -_-'


Share:

10 komen:

Fiqah Feeona said...

Dengan anak yang umur setahun dua tahun kena BANYAK sabar. Sebab sekarang diaorang banyak sangat akal. Sebab tu sabar je la mummy.

InaYusoff said...

hihi..
mmg sabar pon..
kalau nak marah pon..
cepat cepat fikir, tak gune pon marah anak yang baru nak naik ni..

kita kene cakap slow-slow..

Diyana said...

oh roh masak2 xnak ke sampai kat kite ni??...meh hantar sikit karipap kt sini... LOL!

cik mah said...

Wahhh..hebatlah ina...seronok safiyua dpt mkn dr air tgn ibu die..

InaYusoff said...

jap lagi roh masak sampai okeyyy..
time tu jangan cakap M besar pulak yang sampai..hahaha

kalau dekat dah antauuu dah diyana...
tapi malu la kot..tak sedap mane pon...untuk tekak sendiri boleh laa....

InaYusoff said...

takdela hebat mane..
banyak main main masak je..
kihkih..

bukan ape cikmah..
takot anak lapar je kat rumah pengasuh..
padahal anak tak berapa nak makan karipap sangat pon..

Diyana said...

alaa org bg ikhlas hati..kita kena mkn smpi habis... hehehe
come on ROH...come on...haha

InaYusoff said...

suh darwisy pok je mama dia ni..

mama..pliss rajinn okeyy..

bileeee nak bukak blog balik???...

Diyana said...

haha xde mood nk blogging dh... bace2 je laa rajin

MizzTina said...

safiyya buat jd apa lak tu? heheh..comel je..