September 22, 2015

Cara Untuk Tukar Bahasa di Voice Mail / Pesanan Suara Handphone


voice mail aku cute..sebab bila masok voicemail, operator nye berbahasa tamil..
kihkih..

matila nak paham..

dari dulu nak tukar...
tapi tak tahu camne..

lepas tu abaikan je..
sebab bukan aku yang dengar pon voice mail tu..
kijam kot..
ahad lepas mak mentua pon dah perli voice mail aku..hahaha..

pagi ni rajin sikit p tanye kakak opismet yang berbangsa india...dia dengar dia kata tekan 1..tekan 1...lepas tu dia kata "aik..asek tekan 1 je.." haha...lepas tu ape pon tak boleh..sebab dia tak berapa terer sangat nak tekan-tekan kat keypad... -_-'

lame lame aku buat sendiri...aku pakai hentam je tekan 1 walaupun tak paham ape operator tu bebel..

settle dah....aman sikit telinga orang yang kol aku tapi aku tak sempat jawab atau malas nak jawab tuu....hahahha..

Kalau ada siapa-siapa yang ada masalah macam aku..

1) Dail 122
2) Lepas dah dengar je voicemail, terus tekan 1 (untuk pemilihan bahasa)
3) Lepas tu tekan mana-mana bahasa yang dikehendaki...(masa ni dia membebel-bebel...tapi takpe..korang terus tekan je keypad..cepat sikit urusan habes...hihih)

Tekan 1 untuk Bahasa Melayu
Tekan 2 untuk Bahasa Inggeris
Tekan 3 Untuk Mandarin
Tekan 4 Untuk Tamil
Tekan 5 Untuk Bahasa Indonesia


urusan selesai.....


:)


teruknya aku...sendiri taip sendiri gelak HAHAHAHAHA.. ;p
Share:

0 komen: