September 10, 2015

Ayam Masak Kurma Untuk Dia

ayam masak kurma

feeling macam ASAM PEDAS UNTUK DIA.. ;p

ni kali kedua masak kurma ni..sebab aku bukan peminat lauk ni..mak pon tak penah masak sepanjang duduk dengan mak...


ni semua gara-gara dah pening tak tahu nak masak ape untuk safiyya...aku kan hari hari wajib masak untuk safiyya...jadinye bila dah boring tak tahu nak masak ape..mula la otak ni celaru...pening...risau...over pulak rasenye..hahaha..


tapi betol..nak bagi anak makan ape pon, aku boleh kerisauan sepanjang hari...

semalam, ada nampak sorang blogger tu up entry ayam masak kurma ni...jadinye, takpela..ku rajinkan la diri memasak sesubuh buta....

resepi bulat bulat aku tiru belakang pek kurma adabi..hahaha..tapi okeh je la sedap ponnnnnnnn...takyah pakai penumis yang kayu manis..bunga cengkih..tak payahhh..simple!.


esok nak masak ape pulak ek?..

gimme idea...
Share:

2 komen:

cik mah said...

Cik mah suka lauk kurma ayam ni...sedapnyer...mak slalu gak.masak ni..

InaYusoff said...

ee..tak berapa minat la cikmah..mungkin sebab mak tak penah masak selama duduk dengan mak..tu yang tak berapa in dalam tekak..