June 17, 2015

Nur Safiyya | Tumbuh Gigi Geraham

dah la gigi geraham yang tumbuh..
dua sekali lak tuuu..

itu baru gigi geraham..
ada lagi gigi lain jugak nak tumbuh..

aku syak..
nak tumbuh sampai empat ke lima sekaligus..

maka..
pahami la dia punye meragam boleh tahan..

kesian pon ada..

makan taknak..
minum susu ikot mood...

setiap malam sekarang ni dok merengek / menangis...
kalau menangis..
memang jenis yang beriye...

demam on off..
mintak antibiotik kat doktor..
opecoz la tak bagi kan..

sakit gigi je pon..
bukan virus ape..

doc bagi ubat bengkak dan gel sapu..
berkuntau aku nak bagi..
payah..

sapu apetah lagi..
nak bukak mulut pon tak nak..
fobia..


persoalannye..
bagaimana nak mengurangkan kesakitan anakanda kesayangan hamba ituu..

kesian sangat...

Share:

7 komen:

cik mah said...

Alahai.kesiannyer..azwa belum lagi kuar gigi geraham...tp ramai gak kawan2 share mmg meregek..sbb sakit agaknya nk kuar tu...skrng azwa just gg depan kuar lagi...asyik.mengigit je lah kerjanya..

InaYusoff said...

menggigit jangan cakap la cikmah..
rase give up je nak menyusukan dia..
sakit sangat..

tapi sebab kesiankan dia .
tahan je la sakit bila dia nyusu..

Lea IsNawi said...

kesian Saffiya..biasa budak2 memang camtu kan
tiap kali ade perubahan pada fizikal, mesti akan demam
sebab dlm proses nak adapt dgn suasana baru

InaYusoff said...

betul lea..
kita mak nye ni pon rase macam nak demam gak..
hihi..

Shizan Syafik said...

Ayra xmerap sbb sakit cuma merap sbb dmm haritu bilank tmbuh geraham.. Siannya kt dia.. Ssh sikit sbb kecik lg kn.. Nk buat pape pun xbg buka mulut.. Sabar ye

MizzTina said...

huhuhu..siannya.. xtau nk bg petua atau solution cane..

InaYusoff said...

zan : gigi geraham memang gigi yang palinggggg sakit kot nak tumbuh..before ni dah enam batang okey je..demam tapi tak mcam ni pongg...ni dah seminggu lebih dia begitu jugak..huh

mizztina : kesian tina..tunggu la anak kamu nanti cenggane lak peelnye bila tumbuh gigi..hihi