March 30, 2015

Nur Safiyya | Dapat Kaki


Assalamualaikum..

sebijik ikot ibu diaa....setahun empat bulan baru dapat kaki..

weekend yang baru lepas ni, safiyya akhirnya berjalan jugak..terlerai sudah kebimbangan mak pak dia.....hahaha..


khamis malam on da way balik kampong...asben cakap "kalau sape-sape tanye,cakap je safiyya dah berjalan..abes satu rumah da jalan..ikot mood dia..kalau dia nak jalan..dia jalan..jawab je camtu..." .. padahal mane safiyya jalan sangat...hahahah... punyela bapak yang risau tentang pertanyaan orang... ;p


tapi orang kata doa seorang bapak kot...memang betol pon, safiyya galak berjalan kat kampong....alhamdullilah....mungkin sebab rumah kat kampong tu luas....jadi dia rase seronok nak berjalan....kalau kat cheras, setapak dua tapak je dah jumpe sofa...setapak lagi jumpe meja makan...cemane nak berlatih jalan kot... ;p .. baik merangkak, boleh seludup bawah meja....


setahun empat bulan, baru ada lima batang gigi....jalan lambat, gigi pon tak banyak tumbuh lagi...membebel je juara sekarang ni....i is letih nak memaham ape dia cakap....


banyak perkembangan dia yang aku tak apdet kat blog.....

dah pandai angkat tangan nak berdoa sejak setahun sebulan...dah pandai nak pakai seluar sendiri tapi misi belum berjaya....dah berangan pandai ketip kuku kaki sendiri, memang takla dapat ketip...eksen lebih....

banyak la perkembangan dia..yang aku rasekan "WAHHHHHH...anak ibu dah pandai.....WAHHHH..pandai anak ibu...." wah wah dan wah semedang..kuasa ALLAH...

pantas masa berlalu...tak sabar nak bagi safiyya adik..#EH .. -_-'

chentadea.blogspot.com
ini hobi pertama saya...menggigit

chentadea.blogspot.com
hobi kedua saye pulak ialah menggigit

chentadea.blogspot.com
selepas menggigit, menggigit jugak...


pendek kata hobi saye ialah menggigit....

menggigit ke mengigit ea?..

makin lame makin malas nak apdet blog..malass tahap dragon ball ada berapa biji daaa....
Share:

12 komen:

Diyana said...

finally....alhamdulillah (^_^)
mesti ibu dia eksaited lompat2 kan... hehehe ;p

InaYusoff said...

haha..

ibu eksited..

bapak dia lagiii eksited...

lepas ni standby je laa nak kejar anak...

Lynda Che Lah said...

Eh...???

Hehe..lain anak lain perkembangan..
org kata anak perempuan semuanya lambat tp rajin dan pandai belajar..
terbukti setakat ini..ahaha

InaYusoff said...

hope so lynda!..

pasal lain anak lain perkembangan tu memang setuju sangat..

takpe..kita biarkan anak kitaaa nikmati perjalanan hidup dia dengan tenang...hehe..

jangan dipakse..

eceh..apelah daku ni..
;p

emma diana said...

comelnyaaaa

azizah green line said...

takpe..lain anak lain perkembangannya..hakimi 11bulan dah berjalan..gg pun baru 8batang.tak tumbuh2 lagi..hikhikhik

ina..jijah servis kereta tu kat Port Dickson..

cik mah said...

Alhamdulillah...tahniah syg...comel je awk ni...azwa takut ngan binatang biru tu..ahhaha

InaYusoff said...

emma :

hihi..tenkiu..anak kecil kan..semua comel
.

azizah : kan...kekal je la berapa batang gituu..anak orang lain ada yang dah penuh...hihi

cik mah : haha...safiyya sukee je...tiap tiap hari mesti nak gedak geduk gedak geduk dengan binatang ni..hahaha..

zeera lily said...

nanak geget geget la.. hehe

MizzTina said...

yayyy, dh pandai jalan diaaaa.. biar lambt asal selamat konsepnya yee.. danish pun blm pandai tatih, berdiri pun tkt²..

Putri said...

Alhamdulillah dah berjalan..setiap ank lain perkembangan dia.kalo rajin bawa safiyya ke padang..bg dia jalan..jatuh pun x apa.
bab mengigit tu...safiyya nk tumbuh gigi lagi la tu..gatai gusi..tu yg asyik dok gigit barang

InaYusoff said...

tina :

kan..bia konsep dia gituuu...

dulikkan kerisauan bila anak lambat berjalan..hhehe..

putri :

setakat ni impian je lebeh nak bawak safiyya ke taman permainan...hihi..teringin nak bawak, nak tengok anak sendiri terhegeh-hegeh berjalan..

bab gigit tu, rase macam betol je..sebab dia kalau dah gian menggigit tu, mesti nak tumbuh gigi...

:)