Followers

February 26, 2015

Eleh..Anak Baru Sorang


perangai aku ialah..

bila dengar orang sekeliling aku mengandung ke..bersalin ke .. ape ke yang berkaitan anak..
automatik rase kecoh je nak bagi tips bagai..
sebenarnye terujaaaa.....

jangan lupe beli breastpump la..
kalau nipple tenggelam, buat itu buat ini laa...
bla..bla..bla..blaa..

padahal.....
anak baru seorang..
tu pon umur baru setahun lebih..
tapi ada hati nak bagi tips or nasihat bagai..
-_-'


tapi kan..
kadang-kadang tersedar jugak..
apesal la aku ni over sangat..
padahal orang tu adee je mak, kakak, sedara mara yang boleh tunjuk ajar dorang..
aku lak yang lebih..
buatnye ape yang aku sajeskan tak okey dengan anak dia..
kan nayee je...


sekarang ni yang jadi mangsa adalah adik ipar (bini adik aku)..
dia ni sampai sekarang susah nak makan ubat...acid folic pon tak boleh telan woo..naik risau aku.risau sebab asif folic tu kan penting untuk perkembangan baby..sampai tiap kali aku balik kampong, aku memang bising sikit la kat dia..tu yang sekarang bila aku balik kampong jee..dia balik umah mak dia, tak sanggop agaknye dengau aku bising...kahkah..

.tapi nak buat camne dia kata, kalau makan ubat, sekejapan lepas tu muntah....sampai sekarang dah enam bulan, rasenye belum boleh telan lagi acid folic...

acamne kalau tak makan.....ada usaha usaha lain ke ..

tahun ni dapat dua orang anak buah..satu belah asben..satu belah daku...

yeay..safiyya bukan lagi cucu bongsuuuuuu selamanyee..;p


Share:

6 komen:

Fiqah Feeona said...

asid folic tu sampai 4 bulan usia kandungan je makan. Kalau dah 6 bulan xyah makan dah la. Saya pun nak dapat 2 orang jugak.InsyaAllah waktu yang sama..As usual saya sangat excited!

InaYusoff said...

eh..ye eh..
sampai empat bulan je ey..
haha..kita makan sampaiiiii bersalin....

kan..eksited nak bau beby sebenarnyeee...

cik mah said...

Cik.mah makan pun asid.folic kejap je..pastu telan yg obimin tu...smlah kita..teruja nk share mcm2 kan..hehe

FiZ said...

Biasalah tu. Ingat mengingati. Tak salah pun. Hehe.

MizzTina said...

ehhh, siyesli kite sama.. akan pesan macam².. beli itu, beli ini, makan ini, makan ini, buat itu, buat ini.. excited lebih..

InaYusoff said...

@fiz : kan...excited lebeh..

@mizztina : tahu takpe hey..rase besh sangat bila dapat kongsi maklumat..