January 6, 2015

Kutu


ini bukan kutu yang tiap-tiap bulan dok simpan..
cukup masa, dapat sedebuk..
bukan yang ituuu...

kalau yang itu aku sukeee...

ni kutu yang dok menternak kat kepala..

safiyya ada kutuuuu.......
bagai nak rak dia garu kepala dia..

sampai mintak tolong abah dia garu sekali..
bila stop garu..
abah kene marah..
;p

jangkit dengan kakak pada sorang anak asuhan pengasuh safiyya..
kakaknye tumpang sekejap je sementara taska nye tak buka sempena cuti sekolah..

tapi memang aku perasan pong..
kalau cuti sekolah je, mesti safiyya ada kutu..

gigih la dok kirai rambot safiyya..

kadang-kadang gian pulak nak mencari telur kutu..
lebih lebih lagi yang berenas..

grrr....

dan tetibe..

aku pulak terjangkit...

haruk..
gatal satu kepala weh..
tak boleh tidooo..
setiap saat rase nak mengirai rambot sendiri pulak...

cari sikat kutu satu kl..
tak jumpe..

balik kampong..
pesan kat adik beli kat pasar malam..
seb bek ada...
#lupe nak bayar duit sikat..soryyy dik....;p

lepas tu aku lak g pasar malam..
beli lagi satu sikat kutu..

tengok..
tengok dia punye keterujaan tuu...

tak tahan sangat daaa..

dan..

sampai saat ni kepala masih lagi gatal..
walaupun kutu dah takdo..

cemano nak buek ni..




Share:

9 komen:

Miss N said...

pegi farmasi beli shampoo kutu.
in sha Allah hilang

Anonymous said...

bawak gi doktor. jgn beli sembarangan syampu utk kutu. sbb ada syampu kutu yg mungkin kuat.

InaYusoff said...

N n kak su (mebi) : okey2..t try cari...tapi rase cam dah takde...tapi gatal...camne..

kiranyee kene beli gak la shampoo kan...sebab mungkin tinggal beby kutu je kat kepala ni..

N : bilaaa nak apdet blogggg??..

MizzTina said...

yg bc ni pun tetibe rs gatal kepala.. hazab kooo klu ada kutu.. time dia hisap darah tu, perghhhh

InaYusoff said...

perghh..
mengiauuu kulit kepala rasenyee sekarang..hahah..

Anonymous said...

ina...kak sue yg komen anon tu...telur kutu susah nak tanggal. kena cari shampoo (ubat) yg tak rendah toxic utk budak tapi sgt toxic utk telur kutu dgn geng² nya. sikat kutu yg besi pun bagus juga. cuba tengok ada tak telurnya kat safiyya.

InaYusoff said...

kak sue :

telur da takde..
tapi semalam sikat..
ada jumpe dua ekor..
grrrr...
geram betul...

kat farmasi kompom ada ke kak sue?..


tenkiu kak sue..
banyak bantu sayee..

Anonymous said...

in shaa Allah ada, caring pharmacy mungkin ada. tanya pada ahli farmasi. area cheras pun ada outlet. jenguk kat www.caring2u.com, banyak outlet dia. jgn lupa bagi tau kat dia utk safiyya.

InaYusoff said...

okeh kak..
sat lagi gugel..

tenkiu banyak2 kak..

tak sempat rini nak g cari shampu tu..