Followers

December 26, 2014

#PrayForPantaiTimur



aku terbayang orang-orang tua..
kanak-kanak..
beby...

camne la keadaan mereka..
cukup tak makan..
selesa tak tempat pemindahan tu..

macam beby, cukup tak bekalan susu..
pampers?..
kalau beby menyusu badan okey lagi...
ni kalau yang FM..
cemane kalau bekalan susu habis....
terbayang safiyya je ni..

kalau ini terjadi pada aku..
entah kuat ke tidak nak hadapi..

ada yang dibaca di FB..
bekalan makanan tak sampai..
mengadu kelaparan..

ALLAH..
bagaimana la keadaan mereka...

Ya ALLAH..
Kau jagalah mereka di sane..
Kau lindungila mereka di sane..



Share:

6 komen:

MizzTina said...

siyes sedih btl mengenangkn nasb diorg.. tu blm yg sarat mengandung n nk bersalin..huhuhu

InaYusoff said...

tahu takpeeeeeee

terbayang2 tina..

sedeyy..

Suria said...

Ina baca tak yg pasal budak 1tahun 9bulan yg terlepas pautan mak dia tu..? Ya Allah sedihnyaaa..

bumbung runtuh, mak dia tak sempat nak paut kuat terjatuh depan mata. Ya Allah. dorang dah buat solat jenazah ghaib.

Mintak simpang terkena kepada kita. Tuhan tengah menguji..

InaYusoff said...

suria :
tahu pasal tu.
tapi tak baca...
opismet dok cite je,,
nak baca pon, mungkin takot nanges nanti..

:(

betul suria.
ALLAH tengah menguji kita..

Aretikz said...

Saya pun sedih, benda dah berlaku.. kena redha.. hanya berdoa agar semuanya beransur pulih dengan segera..

ziezah.com said...

serius sangat sedih..nak2 anak yg kelaparan sampai meninggal.. Allahurabbi! jagakan mereka..