Followers

December 3, 2014

Nur Safiyya | Tanpa Ibu



disebabkan event MAHA berlangsung melibatkan hari sabtu dan ahad..
jadi memikir gak la nak letak safiyya kat mane..

nak hantar pengasuh tapi takot dia tak terima untuk jaga time weekend...
sebenarnye dia boleh je pon..
cume aku je takot nak tanye..

maka buat keputusan untuk letak kat rumah kakak..
tapi kakak lak nak balik kampong..

jadi beliau pon hangkot safiyya balik kampong pagi sabtu....
-_-'

safiyya jenis yang TANAK orang...
memilih..
nak yang badan sedap macam ibu dia gak..

ada penah sekali..
abes sume mak pak sedara kene pakai spek mata sebab nak amek dia..
baru la dia nak orang tu..
kalau tak..
meraung..

kesian nenek nenek safiyya...nak pegang safiyya pon susah... -_-' ..
apetah lagi dengan atuk...
pandang pon dah cemik cemik...

memang tak dapat bayangkan satu malam tanpa omey omey ku ni..

bagaimana la malam dia tanpa susu ibu dia yang lazat ni..
bagaimana la ye...

boleh tak dia tido...

risau..
sebab malam-malam memang dia mengempeng...


jangantekan
ini adalah gambar-gambar yang dihantar oleh mereka-mereka yang di kampong....tak keruan setiap kali mereka wasap gambar safiyya....


mulanye nak amek safiyya hari isnin je kat rumah kakak...
tapi petang ahad safiyya da demam...
tak tahu la demam rindu ke..
demam sebab selsema ke...

risau betul..
ahad malam tu pecut balik kampong...
tido kampong..

sampai kampong..
badan safiyya panas..
main 38.6c je..

bogelkan dia tinggal pampers je..
lap lap dengan air..
sejuk gigil gigil dia..
kejap-kejap bangun..merengek..

Ya ALLAH kesiannye..
rase serik nak pisah dengan safiyya lagi...
rase macam safiyya tersiksa betul berpisah dengan ibu...
badan yang mula nak naik pon dah susut sebab demam...


pagi tu dah okey sikit..
tanpa ubat..
dia kebah..
cume usaha dengan lap lap saje..
alhamdullilah..


chentadea.blogspot.com
serik dah berpisah dengan chentahati daku ni....


chentadea.blogspot.com
ini pakteh..pakteh kene pakai tudung, baru safiyya nak...hahahaha..
sabau je la safiyyaaaaaaa..



Share:

3 komen:

Lynda Che Lah said...

Ina,
Sy tak pernah bermalam tanpa anak-anak..Qoid tu umur dah 4 tahun tak pernah semalam pun tidur tanpa sy..tp masa lahirkan Qhalif..sy bermalam di hospital 4 mlm..Qoid pertama kali tidur tanpa sy..sedih..tp nasib baik dia manja dgn hubby..
Kalau pegi kursus..sy balik juga..event kursus luar daerah.Gigih malam drive balik esok pagi buta keluar balik..
Tp bila kita takde pilihan..kita terpaksa redha kan..
Safiyya demam rindu..hehe..

Anonymous said...

ina...untung safiyya ada mak dan ayah saudara yg sporting gitu...lawak sungguh pak teh safiyya.

InaYusoff said...

lynda : huuuu...klu boleh memang taknak..tapi dah terpakseeee....dah tak tahu nak hantar kat mane bila weekend takde orang boleh jaga dia...

safiyya..dengan abahnye kadang2 ikot mood...kdg2 nak..kadang2 taknak....

susu badan memang gitu kot kan..


@kak sue :

hehe..mak pak sedara dia semuanyee jenis suke budak-budak..bagi dorang, biar mak pak safiyya tak balik, safiyya je pos ke kampong...tapi mane bleyyyyy...

terpakse pakteh pakai tudung, kalau tak..tak merase nak dokong safiyya..

heheh