October 16, 2014

Nur Safiyya | Bubur Lobak + Kobis Bunga + Bayam + Celery + Ayam = Yummy

menu safiyya hari ni.


sebenarnyeee hampir setiap hari menu safiyya begini..haha..
cume tuko ayam tu pada ikan bilis...
or kobis bunga tu pada brokoli...
mak nye malas dah nak fikir....


dulu rajin gak buat sup tauhu telur...
sekarang tak berapa nak kuasa pulak..
pengasuh pon tak cakap ape dah..
aku selalu kelam kelibut sebab pengasuh je...


Resepi Bubur Yummy

1. Tumis Bawang Kecil + Bawang Putih gune unsalted butter
2. Masukkan Ayam
3. Masukkan Beras
4. Masukkan Air
5. Dah mendidih masukkan lobak + kobis bunga + celery
6. Bila nampak nasi dah kembang sikit..masukkan bayam
*bayam tu aku gunting halus sikit..

** masa nasi tengah kembang..aku hancurkan nasi dengan yang selalu tukang jual burger guna untuk henyak2 daging burger tu..tak tahu namo apo..

7. done!..


bekas makanan safiyya tu aku beli kat D.I.Y saje.. beli dua..satu double..satu lagi tu single macam kat atas ..tahan panas sampai empat jam gitu laaa... macam pengasuh safiyya..dia panaskan balik.... :).. so takde masalah sangat....
Share:

2 komen:

cik mah said...

Tq share...t nk wat utk azwa pulak...sedapnya...nk resipi lagi boleh???

InaYusoff said...

boleyyyhh..
tapi resepi selalu same jeee..
hihih..

:)