Followers

October 29, 2014

October 27, 2014

Gambar Kena Cilok..Jadi Bahan Lawak Pulak Tuuu..Kecik Hati Kita Wak!..

tadi sesaja blogwalking....
lepas tu terminat dengan satu blog ni..
baca dan baca..

sekali terclick kat SINI ..


alahai..
gambar first tu gambau dari blog kita...
macam jadi bahan lawak..


sebenarnye tu bukan hantaran pertunangan pon..


tu saje mak mentua letak barang-barang untuk pulangkan balik bekas hantaran...
adoiyaiiii..


kira macam adat dorang la kot bagi benda benda makan untuk pulangkan balik bekas hantaran tuu....


i is terperanjat uollsss nengok gambar kita kene cilokssss...

gambar tersebut kat entry Cincin Disarung Part IV - Adat Menghantar Pulang Bekas Hantaran


#baru gambar kena amek, dah gegau hati ni..belum lagi entry kene cilokss...gegar satu badan kot..

Share:

Hidup Penjual Sayur Lebih Nikmat


pertama kali nengok kata kata ni kat facebook..
terus terbayang keluarga aku..
keluarga kecik aku ni..
(aku-suami-nursafiyya)..


suami sebenarnya terlalu kuat bekerja..
dalam erti kata kurang ajar sikit..
terlalu pentingkan kerja.. -__-'


aku tak suka...
bukan tak suka dia mencari rezeki..
tetapi kalau dah masa banyak habis kat tempat kerja..
ape jadi dengan family aku?


kadang kadang bila dia balik awal...
aku punye rase LAPANG DADA tak usah nak cakap la...
HAPPY... LEGA ... GEMBIRA.. semua ada...


sampai bila nak macam ni kan?..




Share:

October 23, 2014

Rezeki | APC



alhamdullilah..
terima kasih..
setiap anak ada rezeki tersendiri kan...

ini la rezeki nur safiyya omey omey...

majlisnye last week..pakai baju dan tudung sedia ada je..kesian iolss....


kasot pinjam...;p
malas haiks nak beli kasot bertutup semata mata untuk APC...aku bukan jenis pakai kasot bertutup....pakai sekali je nanti dah tak terpakai....ehem..dan sampai sekarang tak pulang pulang lagi kasot ni ..haha..ada terperuk bawah meja.....t iollss pulangkan ye kak ecah...hahaha....ala, tempat kita bukan jauh bebenau...selangkah dua tiga empat lima langkah je iolss dah sampai tempat u kan kak ecah...


sorry..i takde gambar gempak gempak mase majlisss....takde kawan dan sebenarnye bukan takde kawan tapi sangat malass nak fotogediksss......henpon cikai je pon....takkan nak tumpang henpong orangggg.....malusssssss...



walaupun saye selalu cuti...walaupun saya selalu online time kerja...terima kasih sebab bagi seribu hengget pada saye...TERIMA KASIH BOS..


dalam hati ni memang rase diri ni tak layak pon...ada je opismet yang kerja nye bagos dari aku..segan pon ada dengan dorang yang bagos tuuu..lagi lagi tahun ni aku selalu cuti jeeee...-_-'..tapi ape nak buat...orang dah bagi kita terima..takkan nak tolak...sampai ke pencen tak dapat nanti baru tahuuuuuuuu....


#bolehlabelihenponbarulepasnitangkapgambargojesgojes

Share:

Gara Gara Kerongsang

http://chentadea.blogspot.com

calar panjang dahi cepiyaaa yang luas tuuu...

mak dia ni la..tak alert langsong...hari tu je pon terlupe nak tanggal kerongsang sebelum pergi ambil dia....selama ni tanggal siap siap..dah nak jadi kan..


tapi yang pelik dia tak nanges pon....tahu tahu je, dah bercalar masa nyusukan dia.... -_-' ..



 
Share:

October 20, 2014

Nur Safiyya | Sebelas Bulan

chentadea.blogspot.com
si dia cinta hatiku sayang kasih busuk masam comel cantik cun hari ini adalah sebelas bulan..


keletahnye tak banyak pon yang berubah dari sepuluh bulan...

merangkak dah expert....

'mengemas' pon dah expert...penat okey dok melipat baju tapi kain yang dilipat tu la jadi sasaran untuk di'kemas' balik...


dah pandai minum gune cawan yang berstraw...sebelum ni tak pandai ponggg...pueh ajau...bila dah pandai, asik tersedak je... -_-'..


dah pandai nak masok bilik air..bahaya..dulu sekadar pandang je bilik air..sekarang ni tahu-tahu je separuh badan dalam bilik air dah...... -_-'


peberet iklan : iklan UTC......asal iklan tu jeee...sanggop keluar dari bilik merangkak laju laju keluar bilik...


oh..dia belum berjalan lagi..cubaan untuk berdiri tanpa pegangan sesape sudah ada..nasib baik tak jatuh....kita tunggu je laa bila dia boleh berjalan......


aku ibu yang redha sekarang... malas nak fikir fikir dah kenapa la anak lambat jalan..kenapa la anak lambat tumbuh gigi..asal jangan lambat sangat sudah la......


eh..haha..dia blum tumbuh gigi lagi walau sebatang...nampak macam gusi dah bengkak dalam dua minggu lepas gitu..tapi gigi tetap tak nampak bayang lagi..please jangan demam sayang..cuti ibu tinggal secoet je ni....


chentadea.blogspot.com
dia pon dah pandai nak godek handbag...habes alat mekap i uollsss.......blusher dah retak seribu..foundation dah hilang ntah kemane...nasib baik bedak miyami tu memang tinggal sikit.....kalau tak, mungkin retak seribu jugak bedak tuuu......-_-'
Share:

October 17, 2014

Aku dan Tudung Labuh Bahagian Dua

chentadea.blogspot.com
saya bukan puanmimpi

siapa baca entry INI..
mesti tahu betapa sukenyeee aku bila dapat pakai shawl yang macam di atas ni........


rasa macam besh sangat bila dapat pakai shawl ni...

walaupun aku pakai tak tentu hala lagi..
dengan malas nak gosok sangat sebab shawl ni panjangg....
lepas tu dah terlambat pulak nak siap siap pegi keje...

over nak pakai tapi taknak gosok memalam...padan muka!..

tapi yang penting penting, diri sendiri yang rase over seronok... haha..


chentadea.blogspot.com
inilah adik praktikal yang cantik manis menarik tuuu..

bahagian tepi shawl tu bentuknye macam tuuu..

cantek kan?

pmmefordabestprice..konon laa..hahahha..

;p..

Share:

October 16, 2014

Nur Safiyya | Bubur Lobak + Kobis Bunga + Bayam + Celery + Ayam = Yummy

menu safiyya hari ni.


sebenarnyeee hampir setiap hari menu safiyya begini..haha..
cume tuko ayam tu pada ikan bilis...
or kobis bunga tu pada brokoli...
mak nye malas dah nak fikir....


dulu rajin gak buat sup tauhu telur...
sekarang tak berapa nak kuasa pulak..
pengasuh pon tak cakap ape dah..
aku selalu kelam kelibut sebab pengasuh je...


Resepi Bubur Yummy

1. Tumis Bawang Kecil + Bawang Putih gune unsalted butter
2. Masukkan Ayam
3. Masukkan Beras
4. Masukkan Air
5. Dah mendidih masukkan lobak + kobis bunga + celery
6. Bila nampak nasi dah kembang sikit..masukkan bayam
*bayam tu aku gunting halus sikit..

** masa nasi tengah kembang..aku hancurkan nasi dengan yang selalu tukang jual burger guna untuk henyak2 daging burger tu..tak tahu namo apo..

7. done!..


bekas makanan safiyya tu aku beli kat D.I.Y saje.. beli dua..satu double..satu lagi tu single macam kat atas ..tahan panas sampai empat jam gitu laaa... macam pengasuh safiyya..dia panaskan balik.... :).. so takde masalah sangat....
Share:

October 14, 2014

Nur Safiyya | Susu Kurang...Makan Kuat

camne ye nak buat..


safiyya sudah mula taknak susu...
tapi makan boleh tahan banyaknye jugak..
pantang nampak kita makan..
dia pon mesti nak join makan...


selagi tak dapat..
dipanjat panjat badan kita ni...
boleh bikin amukan...


padahal dia baru lepas makan...


tak kisah pon bab kuat makan tu..
tapi yang paling risau adalah dia TAKNAK SUSU @ KURANG NAK SUSU..


weekend yang baru ni la palinggggg merisauuuukan..


eh..lupe pulak nak bagitahu..
yang dia taknak cume susu FM...
yang asli dari nenen mak dia ni..lajuuu jeeeeeee....
tak payah panggil..sendiri datang...


tapi takat mane la susu dari mak dia ni...
aku kan cume bf dia dari sebelah nenen jee...
sebelah lagi nan ado susu...puting tenggelam...-_-'
pam pon idok sekarang ni..
lagi la susu makin kurang...

kalau susu botol..
menanges-nanges taknak..
menanges tahu tak...
sampai tensen aku dibuatnyee..
takot dia lapar ke ape..

tapi lapar tu idok la kan..
sebab makan jeeeeee....
cume takot dia hauss ..

dan takot gak dia kurang dapat khasiat..


ye..
memang aku tengah tensen sekarang ni...

ke kene tukar susu or puting botol tersebut?..
up kan dari puting MAM 2 ke puting MAM 3?..
laju sikit air keluar...


chentadea.blogspot.com
Share:

October 10, 2014

Roti Sarang Lebah



fenomena kot roti ni kan..

sedap sangat-sangat..
tapi tak boleh la makan selalu...
naik gula aku nanti..

opismet jual satu bekas RM6...
tapi jual kat opis je la pon...
takde la nak COD kat tempat lain...

suke aku nengok kawan-kawan berjaya..


Share:

October 9, 2014

October 2, 2014

Keputusan Rayuan Kompaun Denggi

keputusan rayuan dah tahu...

terima kasih pejabat kesihatan..

hari tu lepas buat je entry kompaun denggi tersebut, terus aku buat surat rayuan mengurangkan kompaun....gugel sana sini...tanye orang sane sini.....dan akhirnye surat pon siap walaupun ayat aku agak macam budak yang baru nak ambil SPM..lantakkan..asal mereka paham isi sebenar surat aku tu....tak mampu la nak bayar sampai RM500 .. itu ansuran sebulan kete orange hoii..

yang suruh buat rayuan ni pon, budak penguatkuasa kesihatan yang datang hantar surat kompaun...dia suruh aku buat...cakap itu,cakap ini..tapi ape yang aku taip kat surat rayuan aku tu, itula yang nyata...cume tang rumah sewa..aku up kan 30hengget...ala kira aku top up bil letrik aku la tu..hihihi..

pagi tadi dorang kol...

dup dap dup dap nak tahu berapa kene bayar...

dan akhirnyee...

dari RM500.. dapat kurangkan sampai RM100.. alhamdullilah....syukur...dah boleh lena tidur....dah boleh mandi sebasah-basahnyeee...dah boleh makan kenyang-kenyang...hahahahha...





sooo..sesiapa yang kene kompaun macam aku....sila buat surat rayuan..jangan jadi sombong, taknak merayu..

dan untuk pengetahuan semua, if kita tak jelaskan bayaran, surat peringatan kedua akan dikeluarkan, lepas tuuuu kalau abaikan lagi, surat mahkamah akan sampai...dan bila surat mahkamah sampai, saat tu bukan RM500 je yang kene, mungkin berganda-ganda....itu yang aku dapat tahu dari staff pejabat kesihatan....


jadi marilah kita sama sama alert dengan takungan air yee...jangan sudah menakung, tak tertanggung lak nak membayau kompaunnnnnnnnn.............

Share:

Minyak Naik | Pilihanraya Akan Datang, Sila Undi Pembangkang



haikss...

ape la nak jadi dengan Malaysia ni...
dah berapa kali minyak naik dalam waktu yang terdekat ni..

aku tiap kali kerajaan umum minyak naik..
memang dalam hati menyumpah seranah sambil dalam hati "kompom next pilihanraya aku undi pembangkang!"...

apa nak jadi dengan Malaysia?..

kesian kita...

kita je yang kesian dengan diri kita..
PM tak penah kesian dengan rakyat...
Dia tak penah rase susah RAKYAT..

Yang dia tahu..
bila rakyat dapat BR1M..
rakyat dah cukup SENANG HATI...

tang SUSAH HATI rakyat ..
mane dia nak FIKIR!..

semalam lepas umum kenaikan harga minyak..
pembaca berita sebut lak pasal BR1M..

BR1M bagi awal tahun...
iklan BR1M dari awal tahun diulang tayang sampai sekarang tetap ada..
jemu..muak...semak...


ingat duit BR1M tu boleh cover duit minyak aku setahun??..
dua minggu pon tak cukup okeyyyyy........

sudah la dengan GST nye lagi.................


APA NAK JADI DENGAN MALAYSIA?..


#sikitharilagiMALAYSIAdahtakdebezadenganSINGAPORE!
#undiadalahrahsia
#kalaupembangkangambilalihpontaktentulagiminyakakanturun



idola sepanjang hayat aku!..




Share: