September 22, 2014

Nur Safiyya | 10 Bulan

my baby busyukkk dah genap sepuluh bulan sabtu lepas


nur safiyya di kala sepuluh bulan, ape yang dia dah dapat or belum?..


belum merangkak

safiyya belum lagi merangkak...atau adalah merangkak setapak dua tapak maju ke depan kot..lepas tu terjelepuk dan terus meniarap...ada anak orang tu sepuluh bulan dah berjalan.......tapi ibu tak kesah pon....lain anak orang..lain kemajuan dia...


takde hal sebab dia pon meniarap agak lambat..tujuh bulan baru meniarap..mase tu usah dikata la..risau gile gile anak lambat meniarap..anak orang empat bulan dah meniarap...anak sendiri enam bulan still la melentang je...


tapi lepas tu dah tak heran......biarlaa...asalkan ada perkembangan...


sudah memanjat

memanjat sampai dah penah terjatuh lee...hukhuk....ibu cuai...bangga anak boleh memanjat tapi pantau dari jauh...apedaaa ibu safiyya ni....


dah pandai tepuk amai amai

anak orang aku tak tahu bila start tepuk amai amai..tapi safiyya dalam sembilan bulan baru tepuk amai amai.. kira satu perkembangan jugak kan....

bila kita nyanyi tepuk amai amai je .. sengih sengih dia tepuk tangan..tapi ikot mood jugak laaaa...


gila iklan

gile iklan!.. kalau tengah menempel, mata dah kuyuu...tapi bila tv siarkan iklan, terus terpaling mata dia tengok tv..bila iklan tak menarik, terus menempel balik...aduidui..cabaran kalau nak tidurkan dia malam malam sebab bapak dia suke tengok tv lewat malam......


belum tumbuh gigi!

hikhuk..ikotkan aku...semuanye memang lambat.....haha...gigi tak tumbuh lagi...tapi kalau makan, cara mengunyah macamkan gigi dah penuh..nampak macam nenek mengunyah jeee...sekarang ni ape yang mak pak dia makan, dia pon nak gak...so setiap kali kalau mak pak dia nak makan, kene standby sekali makanan untuk dia...


dah pandai berlawan marah

uhuii..kita marah dia..dia marah kita balik dengan suara dehem diaa... ocococomeyyyyy...suke usik dia..tapi kadang-kadang dia tak layan pongggggg.....-_-' ..



dan dia jugak lasak macam ulat taik....jarang nak duk setempat....kalau setempat tu maksudnye nak tido leee.....


#sampaisekarangtakpercayadirisendirisudahpunyaanakyangperludijaga 
#sebabdirisendiriponkadangkadangtakterjaga


chentadea.blogspot.com
belanja gambar cik piya sekeping
orang nak mengemas dia pon nak mengemas
Share:

6 komen:

Anonymous said...

ina... syukur... semuanya ok kan. mmg perkembangan anak2 tak sama. esok bila anak2 dah besar, bukannya kena tulis dlm resume pun pasal perkembangan mereka masa baby. hihihi..

InaYusoff said...

haha...betul kak..

asben selalu gak cakap cam akak cakap..

jangan nak heboh kepandaian anak mase kecik ni..

mase kecik mmg la anak semua hebat....tunggu dia sekolah nanti..baru kita tahu tahap dia kat mane...

Fiqah Feeona said...

Alhamdulillah dah besar dah..lain budak lain perkembangan dia.Asalkan tak jauh ketinggalan InshaAllah semuanya okay jer...

InaYusoff said...

betul tu fiqah..

dan asalkan ada perkembangan....

walaupun dalam hati musti ada rase risau2 sikit kot..

:)

Diyana said...

"mcm ulat taik" hahaha
lawak laa Ina

InaYusoff said...

hihi..

ulat taik kan asek menggeliat jek...tak duk diam kat taik.. ;p