September 3, 2014

Manusia Yang Selfish


ni kejadian pagi tadi.

kereta dihalang keluar.. turun naik nafas tengok perangai selfish si pemandu teksi.. ikot sedap tayar dia je nak parking..

aku lepak dulu setengah jam.. tunggu dari 6.15pagi.. mintak mintak bila dah pepagi ni.. dia sedau diri sikit nak alihkan kereta dia.. tapi takde gak nampak batang hidong.. nak hon pon tak berapa manis.. masa tu baru jam 6.45pagi begitu.. asben suruh naik dulu.. kejung kalau aku tunggu kat kereta kalau mahu tengahari baru dia keluar..

dalam 7.30 gitu.. pengasuh safiyya jenguk kat bawah..teksi tu dah takdo.. so berdesupppp la aku g kerjaaa.. dan hasilnyee memang lambat la hari ni.. paham paham je la cheras ke selayang pepagi macam mane.. nak tempuh sungai besi lagi.. kita breakfast makan roti cicah jem la jawabnyee...

ape fikiran si selfish ni ea bila dia blok kereta orang....dia fikir orang nak berlutut ketuk pintu depan rumah dia suruh alihkan?..

kawasan rumah aku bukannye ada masalah parking... kau balik la selewat mane pon...parking sentiasa ada...cuma antara kau nak parking depan mata kau atau kau kene sepuluh tapak melangkah nak ke rumah kau je....

kesimpulannye ialah dia adalah selfish dan kurang kesedaran sivik dan kurang bermasyarakat.




Share:

7 komen:

eamy milea said...

Benci ngan sikap org selfish cmtu.. At least tinggal la no telefon ke kan..

Anonymous said...

ina.... lain kali saya bako je.... boleh ke?

InaYusoff said...

eamy : takdo mano tinggal no telepon...jenis perasan diri bagos sangat...

anonymous : takot tak sempat saye nak bako..dia dah bako dulu..dia otai kat area situuu...sume orang tunggu mase je nak bom dia...hihih.

Anonymous said...

ina... tu le pasal... otai konon.... otak kecik dari biji petai dan perangai busuk dari petai - kak sue..(anon 3:24 pun saya). saya anti manusia takde sivik.

InaYusoff said...

kak sue : hehe..mmg ingat kak sue..tapi bila dah bahasakan diri 'saya' tu..rase macam keliru..

kan..sape sape pon mmg tak suke orang yang takde sivik..

rini..dia blok lagi kereta sape ntah...mmg tempat tu kononnye tempat dia....so sape yang park situ..mmg kene blok ar...

Fiqah Feeona said...

Saya pernah ada jiran macam ni. Saya tinggalkan nota 'kasih sayang'. lepas tu tak letak dah..

InaYusoff said...

fiqah : tak boleh nak tinggalkan nota kasih syg kat pemandu teksi ni..sebab nanti takot tayar kete pancit....kete calar...huhu...