August 4, 2014

Bila Dah Besar... Raya Pon Tak Berapa Nak Ummphhhh...

hari pertama kerja selepas cuti raya panjangggggg...

selamat hari rayeeeee....


besh tak hari raya koranggg?..


aku?.. so so sajeee..sejak kawen ni rase macam tak berapa nak besh sangat..sebab terkejar-kejar dua rumah..sana sini nak kena jaga hatiii.....itu yang padahnye kalau kawen sedaerah ni...kejap lari sane..kejap lari sini...


tahun lepas raye rumah mentua..tahun ni pon same...mithali kan menantu..konon la..padahal dah salah giliran..tahun lepas semua anak emak beraya bersama kecuali aku..sadis wooo takde diri sendiri kat gambar raye family...tacing!.. tahun ni pon takde gak...sedeh betul tengok anak-anak perempuan mak bergambar tapi takde aku...#takwujudkahakulagi .. hahha


tahun ni anak anak emak beraye kat rumah mentua..jadinye eloklah kita same2 beraye umah mentua gak...insyaALLAH..kalau umur panjang..tahun depan dapat beraya tujuh beradik sekaligussss.......insyaALLAH...


besh ke raye rumah mentua?..hikss....jawapannyee...besh lagi rumah mak sendiri woooo...ayat terus terang nak mati...


raya pertama kat rumah mentua takde acara salam mintak maap...ke aku yang tertido sebab menidokan safiyya..kihkoh..rase tak besh la...rase macam tak rayeee....


family aku lepas solat raye..mesti makan beramai-ramai...lepas tu sedara mara datang....tapi rumah mentua..kitorang yang ke rumah orang...kat rumah mentua tak de pon makan-makan dulu before g rumah orang..kalau nak makan..ko makan la sorang-sorang...


ada acara bergambar..tapi bukan gambar big family...gambar aku tiga beranak je...itupun tak sempat nak amik kat adik ipar..kamera orang uollss...segan nak mintak....kalau henpong, boleh gak dishare di wasap or wechat or facebook or paling-paling pon bluetooth..ini kamera dslr, iollss diam diam jee...


tapi dah dua tahun ni...lepas solat raye je..asben ajak balik ke rumah mak...bersinar sinar mata ni bila asben ajak..kahkahkah..


plan asalnye nak beraya rumah sedara asben kat pengkalan balak lepas ziarah kubur abah dan balik umah mak jap..tapi disebabkan salah faham...maka kami tiga beranak balik ke rumah mentua untuk tido...yang lain semua dah sampai pengkalan balak...hari raye pertama hari tido je la...syurga betul dapat tido walaupun rase tak seronok..malam baru g beraye rumah sedara belah asben....


hari raye kedua petang dah balik rumah emak.....suke sangatttt.....hari ketiga kat rumah emak...hari keempat kat rumah emak.....balik jap rumah mentua...pastu balik rumah emak balik....memang bersinar-sinar la mata aku raya kali ni..kihkoh....


raye kelima baru tido rumah mentua balik...


bukan taknak tido rumah mentua...tapi kesiankan mak dan ayah mentua...bilik tak cukup..asal kami tido sane je....mak dan ayah tido luar...dan bukan aku taknak tido luar hokey..dorang yang suruh tido dalam bilik..aku pulak menantu angguk je....tak pandai nak bantah-bantah...kesian memang kesian...sampai aku dah buat keputusan..lepas ni kalau adik beradik asben yang lain ada balik sekali, kitorang tido rumah mak jeee....


rase bersalah sangat bila ayah mentua tanye mak "kita nak tido mane ni nah?" ..ya ALLAH..rase macam nak g kat asben ajak balik rumah mak jeeee....... :(


entahla..bagi aku raye tahun ni tak berapa nak besh....


banyak kejadian yang makan hati..


eh.kadang-kadang bila kita ni diam..kita memang akan diperbodohkan ke...


fedupkadangkadangnasibadaasbendoksuruhbuatbodoh..ehbodohlagi


belanje gambar raye satuuuuuuu....satuuu je....ni pon anak buah tolong snapkan pakai henpong diaa..henpong aku dok simpan sebab malas nak caj bateri..internet pon tak renew..... pastu terus aplod kat facebook....ini je la ponnnnn.....#sedehraya2014 #camera360
Share:

2 komen:

Diyana said...

tahun ni pun kite raya kampung mertua dulu....2 hari duk umah je... BORING!
balik umah mak sendiri..nasib laa ku heret driver tu ke sana ke sini beraya...balas dendam..haha

InaYusoff said...

kan..boring..

adik beradik asben n biras lagi hebat..dok rumah pakai baju raye...pastu tidooo...hahah...

adoii..takleh hadam la dok umah jee....pastu uma takde sape datang...lagi blur...