August 22, 2014

Abah

pagi tadi sembang-sembang dengan opismet pasal hal kematian..


kalau kat kampong aku..setiap kematian akan diumumkan di masjid...satu kampung boleh dengar..or kampong sebelah kot boleh dengar jugak....tapi kampung opismate tidak...sekadar by mulut aku rase...


terus teringat lima belas tahun lepas..saat abah kembali kerahmatullah...sebak betul nak ingatkan balik...rumah memang dekat dengan masjid...


kalau selalu dengar nama orang lain yang diumumkan...tapi hari tu nama abah.... :'( nak taip ni pon rase nak mengalir air mata ni.... tak dapat nak bayangkan lagi dah....


tergiang-giang lagi..



haiks..aku rindu abah sebenarnye ni...al-fatihah..


kenapala abah cepat sangat pergi....




Share:

1 komen:

eamy milea said...

Al-fatihah, kelau kita rindukan orang yang telah tiada, kirimkan Al-fatihah buat mereka. Insyaallah.Semoga mereka bahagia di sana. :)