June 24, 2014

Tolong | Bagaimana Nak Hilangkan Tompok Putih Kat Muka Anak..





ada tak siapa siapa tahu camne nak hilangkan tompok putih or maybe macam panau kot kat muka baby..

aku tak tahu samada panau or ape..sebab mula mula perasan kat ujung kelopak mata safiyya...sekarang ni macam dah merebak sikit..bila tanye mak..mak kata benda tu biase...tapi bagi aku yang pertama kali jadi mak ni, opecoz la anggap luar biase kan..

ke sebab kamu ni dulu kuat menanges, air mata kering di situ lalu jadi putih anakku..

semalam masa check up tujuh bulan di KKIA...sanggop tu aku buang masa tunggu nak jumpe doctor..nak dengar doc cakap ape disamping kalau boleh nak la ubat sapu...

doctor pon satu..bila aku cakap "maybe panau ni kot doctor?" .. dia pon terus je berpikiran cam aku gak....takde la kau nak tengok-tengok pegang pegang anak aku ni bebetul..frust okeh..


dia bagi ubat sapu tapi dia pon tak berani nak galakkan aku sapu sebab safiyya masih lagi kadang2 dok gosok gosok mata dan tangan masuk mulut...dan sememangnya aku pon tak berani...


so siapa siapa yang ada pengalaman anak ada tompok tompok putih kat keliling mata or muka..please bagitau aku camne nak hilangkan...

Share:

2 komen:

Fiqah Feeona said...

Cuba bawak pegi jumpa dokter swasta. Saya tak de gambar susah nak tau benda apa tu..

linamahat said...

Da hilang ke tompok putih tu ....nk tau jugak