May 19, 2014

Secondhand Smoker

kecoh hal laki fynn jamal dok menghembus asap rokok sebelah arjuna..kesian arjuna..lebih baik kau pulangkan juna pada orang yang layak menjaga dari ko sebok nak pulangkan wang yang orang pernah dermakan untuk arjuna dulu....lebih nak cover kesalahan lelaki dari fikir kesihatan anak sendiri...


laki ku..
laki ku perokok tegar...


bukan senang nak pahamkan seorang perokok tegar untuk tidak merokok depan orang yang mereka sayangi...konon la sayang..tapi kalau sayang kenapa sanggup merokok depan orang yang mereka sayang...



kau hadapkan la pelbagai artikel pasal rokok..rokok itu haram..rokok itu..rokok ini..tak jalan..macam tu la yang aku hadap...



sejak mengandungkan safiyya..kepantangan betul kalau laki ku merokok dalam rumah or dalam kereta sekali pon..mulut boleh sangkut hanger baju..kadang macam cencurut pon ye gak... pantang !..



sejak ada safiyya pulak..dalam rumah memang kawasan larangan tapi kadang2 degil jugak...merokok jugak..kesian safiyya...orang lelaki kalau memerut tak sah kalau tak merokok...benci betul..benci yang bukan memain..



sekarang ni aku ade peraturan aku...even aku tahu mungkin tidak membantu sangat..tapi aku harap dapat mengurangkan kesan rokok tersebut pada safiyya .. after abah safiyya merokok, aku suruh dia basuh mulut dan tangan....kalau boleh, nak suruh dia mandi sekali..serius okeh..biarla laki aku nak jeling aku tahap cipan ke..tapi aku pentingkan safiyya..serik betul bila tengok dia asek selsema je....



biar aku dibenci laki aku pasal rokok asalkan anak aku sihat...




chentadea.blogspot.com
kamibenciperokok



Share:

6 komen:

misz sheyla said...

sama la husband kite pun... heavy smoker...tapi kat rumah memang ade satu bilik tu die buat bilik merokok... lntak la asal x merokok depan kita kn

InaYusoff said...

tapi asap dia tetap masok kat sekitar tempat lain kan..

bau tetap ada kan..

tak suke betul!..

Shizan Syafik said...

Tgk hebat juga gaduhnya ye... Hmmm baby sentisitif sket.. Mmg sllu kna alert ngan surrounding dorg..

InaYusoff said...

fynn jamal tu ego..takleh ditego..kadang2 orang yang menego pon bahasa boleh tahan...

ye zan..
kalau boleh.nak mop umah hari2..
habuk kuat sangat area umah..
tapi balik koje dah penat..
kene tunggu weekend je..

Lily Purple said...

laki ku juga perokok. tp alhamdulillah tak penah merokok dalam rumah, sejak kawin.
apa kata peraturan baru, rokok jgn masuk dlm rumah, simpan dlm kete jek, tiap kali nak merokok akan keluar rumah, hadap la pokok2 ke... kurang2 tak effect kat kita n anak.. kannnn....

InaYusoff said...

sekarang ni memang dia merokok kat luar rumah..tapi bila dah merokok..bau rokok tu melekat...tu yang tak suke ...