November 19, 2013

Baby Still Breech : Saya Pilih Proses ECV



semalam check up untuk check keadaan beby...dan kepala beby still kat atas...seronok ea sayang duduk dalam keadaan macam tu...takpela...ibu think positif je neh...walaupun dalam hati, hanya ALLAH SWT je yang tahu....

doktor bagi pilihan samada nak buat proses pusingkan beby kaedah External Cephalic Version(ECV) or terus pilih czer....

aku pilih ECV....

sepatutnye kena masuk ward semalam....tapi aku mintak tangguh satu hari..kerja kat opis tak serah lagi.lebih baik dimarah oleh doctor yang mungkin hanya berjumpa tak berapa kali...dari kena kata dek orang opis yang memang aku akan jumpe balik selepas 3 bulan cuti bersalin...

dan alhamdullilah...disebabkan aku ni ratu google...proses ECV ni aku dah tau sikit-sikit dengan menggugel sebelum doc bagi pilihan ni..


ada yang kata SAKIT... ada yang kata tak rasa ape-ape.... ape ape pun..aku kene kuat untuk beby ini...


mane-mane ada risiko...tak kira czer or ECV...yang penting aku berusaha...hasil lepas kejadian..biar ALLAH SWT yang tentukan....berfikir..semua yang berlaku ada sebabnya....


kalau ada masalah...on da spot terus operate..kalau berjaya..tunggu dua tiga hari untuk di induce...tapi mintak mintak la aku dapat merasa contraction semulajadi tanpa perlu di induce...


banyak betul dosa aku agaknyaa.. :(


dan aku mohon semoga segalanya selamat...aku dan baby..tolong doakan sekali ye...






nak tahu selanjutnye pasal bayi songsang dan ape itu proses ECV --> Kelinik Wanita
Share:

5 komen:

Diyana said...

haiii baby, kesian kat mummy awak... pusing lah ye..

dear mummy, b'tabah lah ye.. kita usaha selagi mana boleh.. inshaaAllah (^_^)

InaYusoff said...

yes..
usaha selagi boleh..
walaupun dalam hati............
takuitttttttt.........

Anonymous said...

semoga dipermudahkan buat ina. bertabahlah.... ina telah lakukan yang terbaik.

InaYusoff said...

tenkiu kak...:)

Anonymous said...

you've got mail:-)