October 25, 2013

Suami Yang Mengidam Part II

part I kat SINI

kompom la hey jeruk yang aku buat tu tak jadi...kuikuikui...


buang gitu je..dengan bekas sekali ku humbankan....


dah name orang mengidam kan....selagi tak dapat..selagi tu la nak jugak...!..


satu hari tu dia bawak balik lagi mangga muda... nak buat sendiri katenyeeee.....bila aku tanye macam mane....eksen betul tak nak gtau..suruh tengok masa dia buat jeee...cissss....



si dia yang mengupas mangga....

tang buang kulit je dia...tang nak belah belahkan tu..aku punye kerjaa...hohoh..ingatkan nak mengadap jeeeee....


bila dah siap potong...basoh bersih-bersih mangga yang dah siap dipotong...


letak garam...



gaulkan garam tuuuu...


lepas tu perap la satu hari..letak dalam esbok.......jangan letak air.....biar kering-kering dengan garam tu...


keesokkan harinyeee tu...tambah gula barang dua tiga sudu or ikot pada banyaknyee buah mangga tersebut.......


perap dua hari lagi pulekss...


dan..


hasilnyee???...



hasilnyee..boleh la buat laki aku berjoget-joget sebab jeruknyee menjadii....


menyampess betul.....


#oh..baru ku tahuuuu....camtu rupenye orang mengidam dapat ape yang diidamkan ea...;p





Share:

0 komen: