September 11, 2013

Merancang Jantina Bayi Berdasarkan Pemakanan

teruja nak kongsi mengenai hal ni lepas jenjalan kat blog mommy to be Puan Namee..


selalu orang salahkan kaum perempuan kalau anak berderet je lelaki or berderet je perempuan...tapi sebenarnye berpunca daripada kaum lelaki....tapi kena ingat jugak la kan... semua ini kerja ALLAH S.W.T .... :) .. kita ni merancang je...yang menentukan ALLAH S.W.T.......


tapi dari apa yang aku baca di blog Namee Roslan ni..mungkin dapat membantu mereka yang berusaha untuk dapatkan anak lelaki setelah mendapat anak perempuan or sebaliknya.....

Benih lelaki membawa kromosom X dan Y. Perempuan pulak hanya bawak kromosom X sahaja. So kalau nak dapat anak lelaki, gabungannya is X - Y , anak perempuan pulak akan terbentuk gabungan X - X. Golongan lelaki lah yang akan bagi X atau Y untuk digabungkan dengan perempuan punya X tu. Faham Tak ni ?

X - jangka hayat panjang, tahan dalam keadaan berasid dan bergerak perlahan

Y - jangka hayat pendek, tahan dalam keadaan beralkali, dan bergerak laju


ANAK LELAKI

- jauhkan dari makanan yang berasid macam nanas, limau, mangga, cuka, minuman bergas dua bulan sebelum.

- banyakkan makan makanan laut

- minum soya, susu dan protein..


ANAK PEREMPUAN

- banyakkan makan benda yang berasid macam limau, nenas, oren, cuka..

- kurangkan makanan laut



selebihnye kena lah click NAMEE ROSLAN

Share:

0 komen: