July 23, 2013

Penat Mental dan Fizikal..

Penat..
penat mental dan fizikal..
berulang alik 70 kilometer sehari memang menduga mental dan fizikal..


lebih-lebih lagi dalam bulan puasa..
lebih-lebih lagi dengan keadaan yang berbadan dua..
serius penat sangat..


bangun siapkan sahur jam 4.15 pagi...
siap siap sahur 4.45...sengaja bangun sahur awal..sebab lepas tu boleh tido balik..hihi


jam 5.45 bangun..siap-siap nak g kerja..6.20 wajib turun ke parking..kalau lambat,...alamatnye memang tersangkot la jem …


balik sharp 4.30 petang...tak boleh lambat...jam 4.30 dah terpacak depan punch card..dari opis ke rumah memang semedang jem..tak key ell la kalau tak jem..paling awal sampai rumah jam 6 petang dlm bulan puasa....bertuah kalau dapat sampai 5.30.



sampai—sampai rumah..siapkan makanan untuk berbuka...walau penat camne pon.,..aku kuatkan badan ni nak masak...kadang-kadang sampai tak terfikir yang diri ini sedang mengandung....aku serahkan je pada ALLAH supaya dapat jaga kandungan aku baik-baik.. ..ape-ape hal memang perot suami aku dulukan...walauun kadang-kadang hati meronta2 nak suruh laki beli je juadah berbuka..tapi memang tak dapek ar..sebab laki den bukan jenis suke makan luar.....



memang kadang-kadang penat ni mempengaruhi emosi aku....emosi sensitif banyak....sampai laki aku pun naik emosi dengan aku..dah malas nak melayan...ditambah—tambah lagi dengan cucuk insulin,,,,lagi la aku kerap beremosi...tahu tak..orang yang cucuk insulin ni,..emosi dia selalu tak stabil..baran semedang...aku tak tahu seberapa lama laki aku boleh tahan dengan emosi aku ni...walaupun sekarang ni memang aku dah nampak sikit sikit kefedapan beliau terhadap aku...takpe...ape-ape yang mendatang..aku yakin ALLAH ada dengan aku...myfamily oso...



aku yang memilih untuk duduk jauh dari opis..untuk ape kan mengeluh...dah ramai yang cakap...sepatotnye tempat kerja isteri dekat dengan opis..senang...ye senang...tapi dalam hati aku tak senang nengok suami yang berulang alik jauh..kerja sampai jauh malam...dengan masa yang tak tentu lagi...kadang-kadang jam 3 pagi pon tak balik lagi rumah...korang sanggup nak biarkan laki korang travel sejauh itu pagi-pagi buta...aku tak sanggup...biarla orang nak cakap..sayang laki biar berpada-pada....aku je yang tahu....



ada yang cakap lagi..tunggu la ada anak nanti..baru tahu susah nye ibu duduk jauh dari opis...aku pohon satu jeee....moga ALLAH permudahkan segalanyaaa....permudahkan perjalanan hidup aku....aku cube kuat untuk keluarga...taknak lemah-lemah..yang lemah biar laki aku sorang je nampak...yang tahu aku susah...biar laki aku sorang je...tapi kadang-kadang dengan laki aku pun aku tak tunjuk...hey..aku harus kuat...dlm hati kene kuat...kuat untuk hadapi hidup...



aku kadang-kadang sampai perasan yang aku ni macam dah takde perasaan...hidup aku..aku fikir untuk anak yang aku kandung jee....semoga baby selamat lahir ke dunia..sihat dan dapat teman ibu...sama sama kita hadap segala kesusahan....jadi anak yang baik ye sayang..serius sangat tak sabar menanti bulan disember...sebab masa tu IBU dah ada kamu...



tahukah kamu..saat entry ini ditulis..aku sedang beremosi dengan laki aku................dan aku rasa aku perlu luahkan sesuatuuuu...


Share:

7 komen:

Salwa said...

Sabar ye. InsyaAllah segalanya dipermudahkan. Ceria selalu! Allah sentiasa bersama kita.;D

Diyana said...

saya pun xsabar nak december....
hehe

sabarlah ina... dh t'paksa kita ni travel jauh2 demi rezeki keluarga... redha (^_^)

InaYusoff said...

salwa : amin...mohon-mohon cik sabar selalu temani sayee... :)

diyana : hehe..same la kita ea.....

kadang-kadang jadi tak redha lak bila dah penat2 ni...huhu

Shizan Syafik said...

ina, blog layout dah baru ehh.. hehe sabr ye mommy.. biasala, time mengandung mmg sensitip.. sikit2 nak terasa hati.. sy pun camtu.. asik bergenang air mata je, padahal bukan pe sangat pun

InaYusoff said...

shizan : yee..layout baru..sbb macam dah bosan dengan yang lama..tapi lagi suke dengan yang lama..

kan..sentetep je memanjang...huhu...sampai somi pun dah bosan dah layan sentetep kita ni..

Azlin Fariza Khairudin said...

biasa la ina, travel hari2 wat kite risau kat baby..
saya everyday ulang alik bangi-rembau 140km.. dok rembau x best..huhu..
pape pon kuatkan hati yeee.. InsyaAllah sume baik2 aje :)

InaYusoff said...

huyoo..lagi la jauh......
kenapa ulang alik sebegitu jauh..
dabel kilometer dari sayee...