June 21, 2013

Pantang Nampak Iklan Kecantikan

hihi..
tu aku la tu..memang pantang nampak iklan barang-barang kecantikan kat fb nun ha..laju je nak membeli..lebih-lebih lagi kalau testimoni yang gempak-gempak..


dulu penah buat entry beli sabun gluta kojic... sampai sekarang tak abes-abes lagi sabun tu...jimat..pastu ada beli lagi sabun metal fortis...sabun je la pon yang tinggal..krim malam dan siang abes diragut hari tu..tak memasal rugi...padahal pakai tak sampai dua minggu pun..itupun ada cengelat tak pakai... -__-' .. mane nak nampak berkesan..


mane la aku tak termakan dengan iklan-iklan yang gojes tu...kalau kulit muka makin lama makin bermasalah..jeragat dan jerawat bermaharajalela....malu!...


selama seminggu lepas kene ragut tu aku pergi kerja dengan wajah yang polos..takde mekap sume...cume sapu bedak johnson n johnson tu...maka bertambah-tambahla jerawat..mungkin sebab muka takde alas dengan ape-ape..segala kuman senang je nak menepek kat muka ni...


dan..



inilah tiga barang yang aku tak payah nak pergi ke shopping complex...sume sedia diterima di tangan...sonang cito...


1) Bedak Arab - kakak ipar order lebeh...jadi nye ku rembat satuuu.....tapi lagi besh gune miyami kot....bedak ni aku gune bersama krim supra..baru nampak superb..kalau tak.......tak superb muke aku.......



2) Krim Supra - kakak opis je jual..lagi la tak payah nak kira wang pos...setapak dua tapak dia dah sampai tempat aku...suke gile gune benda ni...bila pakai terus rasa muke jadi gojesssss....aummmmmm...yang ni aku beli pon sebab dah selamat kene ragut jugak..tak tahu la ape peragot tu nak buat dengan segala barang mekap tuu...



3) Krim Kunyit - ni baru nak try...tapi tak pakai pakai lagi sejak beli...akak opis jugak yang jual..sonanggggggg....sume aku order kat dia je .. cume nak sediakan duit je la yang aku gigil sikit...tapi barang-barang macam ni murah je dia jual......nanti kalau hasilnye menakjubkan...aku akan share kat sini.......



da...itu jelaaaaaa....itu je la pon...gincu, eye liner, blusher sume tak beli lagi....bertabahla la tunggu gaji, baru nak beli...........



Share:

2 komen:

WATIE said...

kak krim kunyit tu dia jual bape hrganye kak..susah nk carik tue.

InaYusoff said...

http://dsyazbeauty2u.blogspot.com/2012/12/krim-kunyit-asli-thai.html

sepuluh hengget..akak beli kat akak opis ni..

atas tu blog dia..