Followers

June 24, 2013

Jerebu

sabtu lepas balik kampong...tapi baliknye malam..malamnye nak nampak ape kan...golap jo la.......

tapi bila bangun pagi...dah terhidu bau asap yang menyucuk idong...dalam hati punyela marah siapa la yang berani bakar sampah time negara dilanda jerebu ni....semangat la tanye mak mentua...

aku : mak..sape la yang bakau sampah ni...eee..

mak mentua : mane de..itu jerebu...

aku : *dalam hati ni still rasa tak puas hati..takkan la jerebu baunye menyengat macam ni...

tapi bila keluar rumah...ya ampunnn...tebalnyeee jerebuuuuu....pestime dalam hidup tengok jerebu setebal ni...dalam rumah pun boleh nampak kelabu asap jerebu...memang bahaya.....

ini depan uma mak mentua...still nampak ok lagi kot..tapi bau memang dah menyucuk2 idong..not gud utk ibu mengandung..sangat la risau..


ini odw balik umah mak..masa ni jam 12 tengahari...terus rase menyucuk2 pulak kepala ni...sakit kepala terus...huhuhu....dont like laaaa.......


hari ni pulak sekolah di negeri melaka, selangor dan kuala lumpur diisytiharkan cuti..ke negeri sembilan sekali cuti?...manakala di muar dan ledang diisytiharkan darurat....


sekolah je ke yang cuti...kami - kami ni kebal kot hidu udara yang MAHA KOTOR ni...
*nak jugek cuti tuuuuuuu.....hikss 

bacaan ipu di port dickson n9 hari ni ialah : 335 (berbahaya)  .. 
port dickson dengan kampong den sekangkang kera jee.....




Share:

0 komen: