Followers

May 21, 2013

Hey...Enam Bulan Sudah Berlalu.. I lebiuuuuuu!!! ...

setengah tahun itu..
halalnye dia bagi aku..



tawa gelak aku..
tangis rajuk aku..
semua dia je yang rase..
sampai tahap dah malas nak layan isteri dia..
sikit-sikit nanges..
sikit-sikit nanges..
ini bukan pembawakan baby..
sebab aku memang macam ni..
suke nanges sebab nak tarik perhatian dia..
=)
bahagia bila dia pujuk...
peluk-peluk..
cium-cium pipi..
eh..tercerita pulak...
maapkan saya.. =p



ingat dulu..
masa baru baru kahwin..
setiap kali masak...
setiap kali tu la aku akan tanye dia..
"sedap tak abang?"
hari-hari aku tanye...
sampaikan satu tahap dia menyampah dengan soalan aku..
yela..kalau bini masak sedap tak pela jugak kot..ini masak pon tak berapa nak pandai..lagi mahu tanye laki begitu kan...
jawapan paling aku terasa "nak abang jawab jujur ke...abang rasa biase je ina masak..." dengan muka muka menyampah dia sekali dia tunjukkan..menanges dalam hati babe!..kihkih..sendiri cari kesedehan itu..siapa suruh kan..dan sekarang ni memang tak la aku nak tanye lagi..



dan..
alhamdullilah..sejak pregnant ni..dia dah tolong basuh baju..tapi tang perah baju je la..almaklumla mesin manual..pastu pengering rosak pulak..hazab!.....tang sidai aku jugak..takpela..atleast ade gak menolong..sebab tangan aku ni bab perah-perah memang gagal..perah santan pon selalu bikin emak dan kakak-kakak aku bengang..kihkih..



haiks..hidup berumahtangga ni jangan ada yang sangka semuanya seronok je...makin lame..makin banyak yang aku belajar....dan aku rasa aku sudah mula belajar untuk BERSABAR..BERSABAR pada tahap yang paling tinggi!...yes..BERSABAR dan terima kenyataan bahawa aku bukanlah PEMUTUS setiap KEPUTUSAN...ada orang yang lebih berhak buat keputusan walaupun kadang-kadang ape yang aku rasekan adalah BETUL....redha je la kan! .. :) asal rumahtangga bahagia..

:)


saya lagi la sayang awak!!..


suke pixa candid ni.. ;) ...
Share:

6 komen:

|| A r a W a n i || said...

Cepaaaat je msa berlalu an?

now insyaALLAH..
Coming soon buah cinta kalian berdua.
Moga kekal rumahtangga sentiasa bhgia mommy..
Amin

InaYusoff said...

@|| A r a W a n i ||

kan..

ye..
menunggu dengan sabar buah hati cinta kasih sayang kami berdua tuu..

amin..
tenkiu mendoakan kebahagian daku sayangku...
hehe..

cha said...

haha part tanya sedap ke tak tu samala i pun selalu tanya haha pdhal dh selalu masak benda yg sama hihi

InaYusoff said...

@cha

sebenarnye kita nak pujian kan?..
haha

antalya said...

aku ni dh nk msk 4thn kawen.pon smpai skrg tiap kali masak mesti nk tanya laki gak sedap ke tak hahaha

InaYusoff said...

@antalya
jadinye bukan perangai aku saje la yang tak molek...haha..

semua isteri begitu kot..
:p