Followers

April 23, 2013

Politik

semak betul facebook dengan itu ini pasal politik..betul-betul semak..

kadang-kadang terbaca gak...dan terdetik "eh..ye ke".."eh.."..."oooo..." ...dan sampaikan penah ada rasa tak mahu nak mengundi sebab takot berdosa tersalah membuat pilihan...

itu kat facebook..

kat rumah pun kadang-kadang mohd pyan rajin bercerita..kalau rajin..layan je..kalau tak rajin, angguk kepala je banyak...politik ni banyak hal nye..suratkhabar kat rumah pun dah pelbagai versi..bharian ada..metro ada..suara keadilan pon ada..bak kata orang..nak tahu sume la pasal politik..tapi last-last diri kita yang pening...

dengan situasi kita yang tidak tahu pihak mana yang betul..memang buatkan kadang-kadang diri macam lalang...bila baca pasal tu..kadang-kadang ada betulnya satu satu perkara..tapi nak percaya memang susah sebab kesahihannye kita tidak tahu...yerr..aku memang susah nak percaya....

kalau kita undi A..takot parti B yang betul..begitu jugak sebaliknya...rasa takot menguasai...takot tersalah membuat pilihan...bukan kah best jika ada alat yang boleh mengesan kebenaran sesuatu cerita.. =) ..



ini aku capture kat facebook..aku la tu yang unlike..aku tak suke orang yang berfikiran macam ni...fikiran sempit sangat..bukan sebab aku sokong BN..tapi cara kita bercakap itu biar menggunakan otak..bukan terus je taip tanpa fikir apa-apa..umnogok?..sesuka hati je nak melabel orang umno macam tu..kalau orang ade fikiran..dia takkan melabel sebegitu..


sape yang taknak perubahan?.. aku pun nak... nak gak rasa pembangkang mentadbir negara macam mane..kita bagi dia peluang sekali..seperti ayat femes sekarang.. 'INI KALI LAH".. kalau dalam masa satu penggal ni, dorang berjaya...kita undi lagi untuk penggal akan datang....kita lihat samaada janji janji mereka ditepati atau tidak...jangan janji tinggal janji...



jadi seperti tuan guru nik aziz ni..

aku kalau boleh nak ubah ayat kat atas ni..

"kita tidak perlu banyak berbicara....kita hanya perlu berdoa.."

sebab bila banyak berbicara, banyak pula kebodohan akan terserlah...

sekarang ni banyak yang lebih sudu dari kuah..see..tok guru simple je..yang bawah-bawah??.. fikir la sendiri...



Share:

0 komen: