April 24, 2013

Mengidam

aku takde rasa nak makan ape-ape yang luar dari kebiasaan aku....
baik kan aku..


lagipun suami dah ajar..
jangan nak mengidam..
dia tak kuasa nak layan..
kejam kan mohd pyan?..


eh takla..
dia kuasa je melayan aku..
cume dia macam bagitahu...
jangan nak layan sangat keinginan tu..
mengidam tu sebenarnye macam dibuat-buat..
dan tolong jangan mengidam benda pelik..
takot tak tertunai..


dulu time tak mengandung pon..
pernah juga bagai-bagai kenginan nak makan itu makan ini..
nak makan telur belangkas laaa...


mane la kan nak cari telur belangkas zaman sekarang..
dulu kekecik selalu la dapat makan..
sedap lemak berkrim telur tu...yummy!.


kesimpulannyee....
mengidam neh bukan hanya pada orang mengandung..
pada orang tak mengandung pon boleh berlaku..


dan itu dipanggil ape ea?..
KEINGINAN kan...
keinginan yang melampau..


jadi tak payah la nak melayan sangat kan...


takpela..
sebagai isteri yang solehah..
insyaALLAH..
kalau pun aku mengidam..aku akan usaha sendiri..
yela..dari nak mengharap suami je yang menunaikan impian kita..
baekla kita sendiri je pergi membeli sendiri..
senyap-senyap sudah kan..
makan pon sorang-sorang..
lagi puas hati!..
muarhahahaha...


Share:

4 komen:

|| A r a W a n i || said...

Sebenarnya..
Bila tau uolls ngandung..
Iolls sekat air mata. Bahagia uolls.
Alhamdulillah.
Finally insyaALLAH ada rezeki berzuriat sendiri.

Jaga diri leklok uolls.
Klau mkn jgn makan sorg tau..
Tdo jgn lupa tutup perut. Eh?

Syaz Rozelt said...

pernah terbaca dekat mane ntah..kdg2 ngidam tu sebab badan wanita hamil nie mcm kekurangan zat/nutrien yg boleh dr makanan yg diidamkan tu..waAllahualam =)

InaYusoff said...

@|| A r a W a n i ||

olololo..
uolls buat i terharu..
sob.sob.sob..
alhamdullilah..
doakan selamat hingga iolls selamat melahirkan beliau ye sayang...

insyaALLAH..
akan jaga diri bebaek..
makan pon sorang tapi sebenarnye untuk berdua.. :)

watpe tutup perot.
perot perempuan ngandong kan seksi..
aummmmmm.... hiks

InaYusoff said...

@Syaz Rozelt

ooo..
camtu ea syaz...
kalau pun kita ngidam fasfud tu cemane pulak?..
:(

nanti la saye gugel..
:)