Followers

February 21, 2013

Minimumkan Perbuatan dan Percakapan

aku sekarang ni sedang belajar menahan rasa hati untuk cube membuat sebarang kenyataan yang boleh membuatkan hati mana-mana pihak terasa..



semalam..
membaca status di facebook sepupu berkaitan permasalahan keluarga...HATI ini memang PANAS...



dalam nak mengawal diri dari tidak memberi sebarang komen yang akan menjejaskan perasaan dan hati mana-mana pihak dalam tidak sedar tangan gebu ni tertaip jugak...hai la tangan ni..



kenapa susah nak mengawal diri kan...



sebenarnya..lepas dah memberi komen tu...memang ada rasa sedikit menyesal...menyesal sebab seolah2 menyemarakkan lagi keadaan..sepatotnya aku mendiamkan diri sahaja dalam erti kata menyerahkan hal ini kepada orang-orang tua sahaja untuk menyelesaikan....atau aku feeling2 setajah mencoolkan keadaan...



bukan kah sesuatu yang seronok melalui keadaan kekeluargaan dalam keadaan yang harmoni tanpa ada rasa nak menjatuhkan atau menuding kesalahan ke mana-mana pihak...*SENYUM



saya rasa itu SERONOK...tidak tahu la pulak jika anda berasa tidak SERONOK melihat kami SERONOK...



* bukan dalam permasalahan keluarga sahaja, dalam segala hal sekarang ni aku rasa aku nak cube belajar meminimumkan mulut dan tangan dalam memberi sebarang kenyataan yang boleh menimbulkan sebarang masalah di masa akan datang..

** mungkin dengan ajura pejal dan ajerin dan adiek yang bukan adik sahaja yang aku senang nak luahkan ape-ape..

Share:

4 komen:

~E-bU AQiL iMAn~ said...

senyum....
tak perlu kata apa2...
hehe :-P

InaYusoff said...

@~E-bU AQiL iMAn~

kan u..
u la idola i..
hahahhahaa..

~E-bU AQiL iMAn~ said...

idola???
apakah????
coooiiii...hahahaha

ucupiza said...

Allah membantu saat kita buntu,Allah memberi semangat tika diri kita rasa terhina..Allah tetap ada bersama-sama orang yang sabar..
Semoga diberi kesabaran dan ketabahan yg tinggi..