December 12, 2012

3 Weeks & 5 Days

3 minggu dan 5 hari hamba meniti alam perkahwenan..tapi satu review pon hamba tak buat...ampunkan hamba..hamba sangat malas sekarang....malas nak review.. -___-'


penyakit M besar kalau dah menyerang...apa pon memang tak boleh buat...lagipon sibuk bekerja..tak habis setakat di MAHA..sambong di Putrajaya puleks...penat yang amat....dan hamba bekerja di rumah dan di opis..dulu kerja di opis saje..sekarang di rumah pon kene berkerja..sangat penat wooo...tapi suke je....tapi dalam hati tak siapa tahu....hahahhahaha..


n now hari hari memasak...tolong percaya..dulu masa bujang..memang tak suke nak memasak...sebab dapur yang betul2 berhadapan dengan ruang tamu..nak kene mop afta memasak.. kalau tak, minyak satu rumah..lagipon untuk isi satu perot sahaja..tak berbaloi nak masak..better beli dari memasak kecuali teringin sangat...


makanan yang pertama aku masak untuk dia adalah mee goreng for breakfast tapiiiiiiiiii reject!..kesian hamba... -__-' ... memang sesudu je dia suap..lepas tu dia tolak....sentapmaknoks..


lepas tu kene tegur..tak payah masak banyak2..masak sikit je...yela duduk berdua..tapi aku masak macam empat orang makan..dah terbiasa kot..mak tak ajar masak sikit-sikit..mak kata biar banyak..jangan sikit..nanti ada yang tak dapat makan..


tapi alhamdullilah..makin hari makin sedap kot aku masak..sebab dia makan bertambah...konon laa sedap..ntah2 dia lapar dan ambil hati... :(


antara lauk yang dah dimasak sepanjang 3 minggu nih..

1) sardin
2) asam pedas
3) sotong goreng
4) kobis goreng
5) kari daging
6) sambal goreng ikan
7) sambal goreng ayam
8) sambal sotong
9) ayam masak kicap
10 ) sambal ikan bilis
11) sotong masak kicap


eh..sikit je eh aku masak...sardin dah repeat 3x..hihihi..tak tahu nak masak ape..sekali si dia suggest sardin...lagi la aku sukeeeee....senang punye kelije...lepas tu asyik-asyik sambal..orang melaka memang hantu sambal okeh....tak melaka la kalau takde sambal..#eh


dan semalam dia tetibe cakap dia loya-loya..rasa nak muntah..eh apekah..adekah..adekah...dia pandang aku..aku pandang dia..pastu masing2 senyum..gile perasan la kononnye aku neh mengandung, jadi dia yang mengalami alahan .....haippss...memang niat di hati rasa nak g beli UPT...tapi takot kecewa...eh..boleh terima akal ke kalau lelaki loya-loya tu maksudnye bini mengandung... =) ...


tadi blogwalking..ada beberapa orang blogger yang sudah pregnant!..tahniah untuk Puan Tqah , Puan Nora dan puan empunye blog ini MADLY IN LOVE..



Share:

8 komen:

Cik Puan Tqah said...

hohoho.. terselit disini.. cepat g beli UPT..join club mummy 2013 lak

|| A r a W a n i || said...

alalala~
Alalalalalal..
Perantin baru ni..
Ok lettew, mudah2an ada lew..
Amiin~

Diyana said...

oh ya.. mmg boleh diterima akal laa kalau hubby yg loya2... siap siaga... hehehe

hubby saya pun ada loya2, muntah2 jugak... tp saya xde buat any test pun.. sbb rasa mcm x.. ahakz!

InaYusoff said...

@Cik Puan Tqah

hehee...kita tunggu lagi semingu dua la ea tqah..takmo berharap..

InaYusoff said...

@|| A r a W a n i ||

hehe..mudah-mudahan lalink..

:)

InaYusoff said...

@Diyana

haha..kita pon rasa macam tak kot..saje je gatal2 wat statement begituuuuu...hikhik

adiek_galcute said...

kalu ada berita baik jgn lupa ping² aku. ing aku gak org penting k..hehehe

InaYusoff said...

hehe..okeyh babe..
belum ada rejeki lagi..

aku kene usaha lebih sikit neh..
=p