August 27, 2012

Kompang Dipalu : Checklist Setakat Ogos 2012

hye..assalamualaikum!..

1st day kerja selepas seminggu cuti..ikutkan still lagi bercuti ri ni..tapi kerja jugak sebab sayangkan cuti yang tinggal tak berapa sangat neh..nanti kahwin nak cuti lagi...dermakan cuti korang plish... :)

masuk masuk kerja je nak apdet checklist kawen..heheh....

Majlis
tarikh
tempat

Warna Tema
Resepsi

Kursus / Permohonan Kahwin / Hiv Test
kursus kahwin
hiv test
borang nikah

Jamuan / Menu
Nikah
sanding

Kanopi
Nikah
sanding

Kad Jemputan
Lelaki
Perempuan

Senarai Tetamu
Resepsi

Mekap
Nikah
Resepsi
Bertandang

Pelamin
Nikah
Resepsi

Persalinan Pengantin
Nikah
Resepsi
Bertandang

Photographer
Nikah
Resepsi

Baju Keluarga
Warna

Lain Lain
Doorgift
Bunga Telur
Bunga Pahar
Bunga Manggar
Penunjuk Arah
Langsir
Cadar Kahwin




checklist setakat bulan lapan...ada satu dua je yang tick...hihihi...hiv test dah settle...langsir dah beli tapi tak boleh nak tick sebab tak siap lagi...mak yang jahir langsir dan kemungkinan besar kakak ipar pon turut same menjahit..kakak ipar lagi sorang tolong jugak buat tambahan aksesori kat langsir tuu...eheh..kakak sendiri mane?...hahah...adik beradik sume tak berapa nak kreatif..nasib baik dapat kakak2 ipar yang kreatif walaupun kadang-kadang pening gak nak melayan mereka yang banyak sangat pendapat itu ini begitu begini..



kad kahwin nak buat dalam minggu neh...gesakan jugak myJZ...sekarang kene pakse dia...kalau tak nak ikot, memang saje menempah kemarahan aku neh...lagi dua bulan lebeh je..mane tahan aku je yang bising-bising pasal kahwin...



aku siap pakse dia tempah baju nikah jumaat lepas padahal baju nikah aku pun tak bertempah lagi neh...hihihi....paling tak menahan boleh pulak dia request poket kiri kanan dan belakang kat seluar...tapi aunty tu tak layan poket belakang sebab tak pernah dibuat orang....



baju sedondon untuk keluarga pon dah settle...kakak2 ipar yang pilihkan masa kitorang serang nagoya melaka...kakak2 ipar jugak yang bertanggungjawab memilih baju sedondon...kakak2 aku lesap takmo bertanggungjawab..malas nak memikir dorag neh....baju biru turqoise pilihan hati!....



aku pernah cerita kot nak tuko baju pada entry lepas...punye la dok call kakak andam tu suruh bawak album sebab nak tengok secara berjemaah dengan myJZ..sekali dia pergi pulak bawak baju yang konon2 aku dah suke mase first time dia datang dulu.....haiyoooo.....pening aku..dah kene tunggu bulan sembilan pulak ...fening2...
baju bertandang aku tak amik sebab bila majlis kedua dua pihak serentak, maka membuang duit je ambil baju banyak2...kita pakai baju yang same le..lantakkan...aku malas nak fikir benda2 yang remeh neh...



oh okeh,, sepupu aku nak tolong cover untuk majlis nikah dan outdoor katenye...lega sikit..kalau majlis tu aku tak berapa nak kisah..yang penting majlis nikah....hari majlis tu lantakkan...aku diamkan je...nak cakap lelebeh kang, ada yang membangkang...takpe-takpe...bertabahla...



last sekali,..sekarang neh dalam proses isi borang kahwin, dan tetibe pulak kene sertakan sekali sijil nikah mak dan abah..dan tetibe pulak sijil nikah tu hilang..jadi bagaimana?...bile aku gugel, mak kena buat akuan bersumpah dan call pejabat agama berdekatan..dan masalahnye dari pagi tadi, aku kol majlis agama melaka, tidak berjawab-jawab....makan lemang lagi ke dorang?...



gile panjang lebar pulak apdet...ntah sape-sape yang baca....hehehe..



permudahkan la urusan kami .... amin!...
Share:

6 komen:

ciksusu said...

mujur trgnu xnak salinan nikah mak ayah..
mati la nk cari balik..hehe

adiek_galcute said...

hah?? kena tunjuk salinan nikah mak ayah..biar betik???

InaYusoff said...

cik susu

tu la ntah kenape ttibe kene pulak..

huhu.parah..


InaYusoff said...

adiek!..

tu la..
aku baca kat checklist borang kawin tu...

abg sulung wali aku...

eh..wali kau sape?

yang sulung kakak ke abang?..

kalau abang kau anak kedua ketiga sampai seterusnye tak payah..

neh sebab along aku tuu ha..mungkin dorang nak pengesahan sah taraf along aku tuu..

ucupiza said...

agak-agak ok,adik2 dan akak xnk sumbang idea,..bila nak sumbang idea,ada je membantah..

InaYusoff said...

@ucupiza

hikhuk..

ntahlee..

haha..

p tanye hajah normah..

heehe