July 6, 2012

Empat Bulan Satu Minggu Tiga Hari

lagi empat bulan sepuluh hari akan bertukar status kepada PUAN.. ;) ..



debarannya biasa biasa sahaja..aku memang begini..nanti dah last minit mesti tak tentu arah..hihi..hari tu dok search kad kahwin online..ada yang berkenan..tengok tengok harga.."seronok" jugak harganyaa..^_____^ ..



nak tahu rahsia?..



aku masih lagi tidak boleh terima yang diri ini nak kahwin hujung tahun ni..sebab tu laa banyak persiapan untuk diri sendiri masih di awang-awangan..mood belum mari..rasa teruja masih di tahap suam suam suku..mensettlekan sesuatu part pon sebab takot tak sempat bukan sebab teruja sangat..


tidak boleh terima sebab aku rasa aku masih lagi ANAK EMAK...*pizot, sila jangan muntah kalau baca statement ini.....aku macam tak boleh terima kalau lepas kawen nanti macam tidak boleh balik ke kampong ikot suke hati aku bila nak balik...kalau bujang boleh sesuka hati limpa paru aku je nak balik bila..nanti bila dah kawen, kene balik dengan suami sedangkan suami sibuk bekerja macam mane pulak nanti kalau balik sorang, kompom orang buat spekulasi bukan-bukan...



dan tetibe rasa tak bersedia nak IN dalam keluarga baru yakni keluarga MENTUA...takot ape yang aku buat serba tak kena..aku dah punye dua kakak ipar..dua abang ipar..macam macam ragam dan perangai ada..tapi alhamdullilah, ipar iparku walaupun beragam ragam tapi masih lagi di tahap selamat...aku bukan jenis orang yang boleh memulakan satu satu perbualan....pendiam yang amat kalau tak biasa..kalau dah biasa, aku takdehal..tapi takot gak kalau dalam aku takdehal tu, orang lain ada hal gak..banyak benda kene COVER...seperti GELAK BESAU..yep..aku kalau gelak, memang tak hengat dah orang lain...men hentam je gelak...



tapi setakat neh bila jumpa adik beradik dia..mereka sangatla okeh..myJZ anak yang ke dua...ada 4 orang adik lagi bawah dia..dorang semua boleh dibuat kawan...tapi aku tetap rasa takot...takot tak dapat sesuaikan diri....tapi okeh la kot..mak ayah dia pon okeh..doa doa la aku pandai bawak diri dalam keluarga mereka..amin...



iklan jup : gambar adalah menggunakan kamera s2,jadi rasa macam comey sangat muka..rasa macam bersih je muka tuu...guna lah hp s2 untuk kesan yang lebih hebat dalam bergambar...hihihi..


muka nebes nak masuk dalam family mentua adalah yang didepan sekali.... ;)..



eh..belum abes...amin je...wassalam belum lagi... ^___^



sekarang neh, ayat yang selalu keluar dari mulut mak ialah "nanti kalau dah kahwin.........."


1) jangan gelak kekuat

2) bangun jangan lambat (ini yang penting)

3) jangan nak baran baran...sebab mak nampak kau neh jenis baran..(ini yang selalu sangat mak tekankan sejak akhir akhir neh, sampai tertekan la aku dengar...hikhuk)

4) kalau suami kata A..ikut je...jangan kita lak cakap Z...ikut je..jangan nak bantah-bantah (alamak ai..boleh keee..)



banyak lagi tazkirah free dari mak..lebeh2 lagi kalau lepas sarapan..jangan la kitorang neh start berperangai bukan bukan atau cakap merepek..kompom mak akan bertazkirah..walaupun berdarah tingo donga tapi tadah jo la tingo tuu..kang kalau melawan, bukan anak omak namonyo.....time tu la masing-masing dok menjeling sambil dalam hati berbisik.."tu la kau..sape suruh mulakan...tu laa".....



wassalam..


Share:

2 komen:

ucupiza said...

hahaha..den nak muntah hijau dah nie...hahaha..suka ayat last sekali..
tulah ko sape suruh mulakan..

Kekna nanti ko dah kawin,adik dah takde kawan dah..sobsobsob..kalo xnak kasi kekna kawin ley x??

InaYusoff said...

abes kalau kau kawen?..

aku lak tinggal sengsorang dengan mak..

lagi baik aku kawin dulu sebelum kau..

ahahahahahha...