July 27, 2012

#7 Ramadhan di 27 Julai

kejap je kan dah seminggu berpuasa...

awal puasa dapat la berbuka di kampung...selebihnya, meratap la aku berbuka sengsorang..takpe..lagi suke berbuka sengsorang, boleh diet.*sangatla..kalau dengan kengkawan, nak berbuka megi pon segan..heheh...


yesh..pada hari ketiga berpuasa, aku goreng megi je pastu goreng ayam..lepas tu cekodok cilipadi..itu pun cukup dah..malas nak bersesak kat PARAM...


lepas tu semalam teringin nak makan popiah basah pasar malam khamis kat sini, gigihla pergi walaupun malas nak bersesak mulanya...tapi hampa..kakak popiah tu takde kat situ.... ^___^..agaknye dia menjual kat bazaar lain...


setakat 7 hari berpuasa neh, baru sehari aku beli makanan luar..alhamdullilah, nak kata jimat tu pun tidaklaa,,sebab beli bahan2 masak pon boleh tahan gak regenyee..yang penting puas dapat makan ape yang kita masak...itu yang penting...!..


dan dah lima hari tak makan nasi..ohyeahhh!...hahah..itu pun nak bagitau...!!


esok balik kampong,boleh berbuka sedap-sedap!..


dan rindu sangat dengan budak neh..dia sangat sedap!.
#eh..pose pose neh semua nampak sedap....!..kikiki...
Share:

1 komen:

Salwa said...

Selamat berpuasa. Beli juadah di bazar tu berpada-pada ek.hehe. ;b