June 14, 2012

Kompang Dipalu : Permudahkanlah

nak dekat sepuluh kali dok tekan new post neh tapi tak tau nak taip ape..bukan tak tahu nak taip ape tapi nak menyusun ayat tu sangatla malas malas malas....


tiap detik dok risau je pasal majlis....dok risau je, bertindak tidak aku neh..sebab aku rasa macam aku bertindak sorang sorang je...yang myJZ dok sibuk bekerja..dari pagi membawak ke malam..kurang kasih sayang aku dibuatnyee...T__________T...


kadang kadang ada gak membebel kat dia pasal hal majlis neh..bila nak pergi kursus kawin...bila nak tempah baju nikah..jawapannye..tunggu bulan tujuh, sebelum puasa..baju nikah lak boleh dia cakap sebulan sebelum majlis..gasak dia la hey....mungkin yang jahit baju melayu dia tu sedara mara dia..gasak ah.yang penting part aku settle..lelaki selalu amik mudah kan bab macam neh..geram den..


da le baju bersanding dan bertandang semua aku sorang je hegeh2 nak pilih ape semua...tak dapat nak kompom dengan dia....sekarang neh dok fikir nak bincang balik dengan kakak andam untuk betul2 pilih baju mane yang nak bersanding dan bertandang...mane boleh aku sorang je pening, nak kawen nye aku dan dia..dah tu pening aku sorang sorang...tak boleh tak boleh..pening biaq same-same...




cakap pasal pening..aku pun pening pasal baju nikah..dah le sengal betul aku neh dok pergi pilih kain ela untuk nikah warne biru gelap macam ke kelabu (fikir sendiri la warne dia camne....:p).tapi macam colour baju bridesmaid kat atas neh..bukan yang pengantin tuu....tak penah kot dibuat orang lg..aku je lain seket pesen.ke dah ada orang buat tapi aku tak penah nampak lagi.....rasa macam nak pergi beli kain ela warne lain pulak tapi myJZ kata tak payah membazir..pakai je ape yang dah beli...tu la..kan aku dah cakap tadi..lelaki memang amek mudah@senang je..malas nak pikiaq la tu...tapi aku tiap saat dan detik fikir pasal baju nikah neh...letih sangat rasenyer berfikir...


okehla..nak sambung berfikir.....haiks....


tolong permudahkan urusan kami YA ALLAH....
Share:

2 komen:

Rara Nasiha said...

Insyallah, moga segalanya dipermudahkan :)

InaYusoff said...

tenkiu rara!..

:)