May 21, 2012

Kompang Dipalu : Mari Buat Shortlist

dulu Cincin Disarung...sekarang kita up lagi Kompang Dipalu...hihi...sebenarnye insyaALLAH..tarikh kompang nak dipalu sambil aku bersanding tinggal tak beberapa bulan je lagi....insyaALLAH...kalau umurku dan umur myJZ panjang...sebab ape umur, bukan jodoh?..sebab bila bila masa je kita boleh ditalkinkan...eh..betul tak ayat aku... :)..dan mohon-mohon juga jodohku dipanjangkan bersama myJZ..amin..*tolong amin sesame....


aku nak buat checklist/shortlist untuk majlis aku..agak senang kot buat checklist..sebab nanti takot jadi tak tentu arah..lebih-lebih aku yang memang selalu tak tentu arah neh...jum same same senaraikan..same same?..berangan je aku..aku sorang je neh senaraikan..


1) Kursus Kahwin

fine...aku dan JZ belum pergi lagi kursus kahwin...dulu tak de gatal sangat nak kawen..jadi abaikan kursus kawen neh...mungkin sebulan dua neh...nampak tak sebulan dua??...macam kan takde semangat nak kawen kan.... :).. padahal berkobar-kobar neh ha...


2) Ujian HIV

dalam nak membuat entry neh..aku pergi membaca blog irine nadia marcello..oh sakit eh time ujian hiv neh..takpe..aku kental sikit..tapi sah laku ujian hiv neh berapa bulan eh...seminggu sebelum kawen kene buat ke..tiga bulan sebelum kawen boleh buat ke...ke macam mane.....ke sendiri gugel la hei......


3) Borang Nikah

yes..borang nikah opecoz la..sedangkan bertunang pon ada borang..inikan pulak nak nikah.....disebabkan aku dan myJZ satu negeri..so senangla kan kot kan...tapi ape ape hal kene settlekan itu kursus kawen dulu...mak dah jeling2 kat aku sebab tak pergi lagi....aduyaiii....


4) Jurunikah

ini mak punye bahagian mungkin dibantu oleh abang-abangku kat kampung tuu...mohon mak tak pening-pening kepala menguruskan majlis aku tanpa abah disisi... :'( ....


5) Pelamin / Mak Andam / Pakaian Pengantin

90% done...10% lagi takot tarikh berubah..sebab sekarang neh macam ade kekompiusan berlaku..sama ada nak buat majlis serentak atau tidak...kalau serentak..aku boleh letakkan 100% done...sebab semua dah settle..tapi sekarang ada bunyi-bunyi untuk membuat majlis berbeza....so kos pon akan meningkat dan aku pun akan pening jugak la....


6) Jurukamera

aku yang fotogedik neh..haruslah memikirkan jurugambar pada hari bersejarah...tapi tak tahu lagi nak pilih sape...sebab banyak nau pilihan yang kadang-kadang macam mendesak..kawan angah ada..opismet aku ada...sepupu aku ada..jadi macam menjadikan ku serba salah dibuatnye...jadi bagi aku serba salah dulu sekarang sebelum keras hati untuk pilih sape-sape pon..


7) Balai Makan / Kanopi - DONE

benda pertama yang done 100%....yeay!!...tidak payah fikir lagi....alhamdullilah...


8) Makanan

Mula-mula pak sedara kata nak katering..senang..sebab nanti masing-masing tak penat..memang kalau duit hantaran aku 20k..aku memang nak katering tapi hantaran pon standard hantaran sekarang..jadi akhirnye kita gotong royong masak..hoyeahhhh...hoyeah sangatla kan...sebab mungkin kos kot..mahal la weh...memang ada kot yang murah..tapi lauknye takot tak berapa nak cantik untuk majlis...jadi buat masa neh, keputusan adalah kita gotong royong..komdian hari kalau bertukar...kita cerita lain okeh!!...so marilah kite feeling berpenat lelah sekarang...


9) Goodies Bag

tang neh..along kata nak taja...taja goodies bag je..bukan dengan isi-isi dia...dia memang sangat excited..sebelum aku tunang lagi dia dah excited nak beli....hahahhaa....tang goodies bag dah settle..isi-isi belum settle...kiranya 50% dah settle la kot kan... :)


10) Kad Kahwin

rasa macam nak buat sekali dalam satu kad..senang..kongsi bajet sekali..hehe..lagipon..maybe kengkawan kita invite kat facebook je..dah jimat sikit kos..kalau orang kampong ada facebook pon..aku invite gune facebook je..pastu tahan la kene kata orang sampai ke anak cucu..hahahaha...jemputan tak sampai seribu pon...sekarang tengah dok survey2 kad kawen dalam alam maya..nengok design ...dan mungkin akan survey secara alam nyata...hehe..sekarang neh sume kene survey..kalau tak, mengalir la duit macam air terjun....



setakat neh dulu kot..nanti kalau ada..aku senaraikan lagi..dan mungkin akan dipecah-pecahkan....hmm..sangat rumit bila nak kawen neh...banyak nau duit nak pakai..semalam dok gurau-gurau salahkan mak kenapa tak mintak myJZ duit hantaran lebih sikit...dan dan tu kene syarahan....kihkihkih...
Share:

5 komen:

Hunny Kitty said...

alhamdulillah semoga semuanya berjalan ngan lancar....jgn tak jemput ai ok!

InaYusoff said...

amin..
tenkiu hunny..

insyaALLAH..jempot..

:)

fazilamz @ iLa said...

bila kawennyer?

InaYusoff said...

insyaALLAH..

pertengahan bulan november..

insyaALLAH..

:)

jempot le..

:)

kad menyusul...
*tapi kad pon blum ditempah hikhik...

fazilamz @ iLa said...

bestnyer....
insyaallah kalau tak de aral melintang kami akan datang....
mesti melatop...wedding of the year