April 24, 2012

Kiraan Gaji Baru Untuk Tahun 2012


aku terpanggil nak buat entry neh bila tengok keyword neh asik terpampang je kat nuffnang tu..setiap hari..

semangat betul orang kerajaan dok gugel pasal kenaikan gaji neh..ape susah le nak buat kiraan neh..dah kata kenaikan nye 13 peratus, maka darabla gaji lame ke 13 peratus..lepas tu hasilnye tu tambahkan le ke gaji lame...aduhai..


contoh macam neh :-

RM 921.71 x 13% = RM 119.82

lepas tuh RM 921.71 + 119.82 = RM 1041.53 <---- neh la gaji baru korang..

tapi kalau yang kenaikan gaji tahunan nye adalah pada bulan januari..tambahle berapa hengget tuu..

contohnya gred 17..kenaikan tahunan adalah sebanyak RM 95..

maka tambahla RM 95 + RM 1041.53 = RM 1136.53 ..

Untuk bulan ini :-

Kenaikan Januari dan April = RM 1136.53
Kenaikan Julai dan Oktober = RM 1041.53

paham?..

kalau tak paham..memang korang neh jenis susah nak paham..

:p

ya ampunn..




Share:

0 komen: