April 15, 2012

Cincin Disarung Part V - Borang Tunang

siapa yang duduk melaka...sila angkat tangan!...siapa yang nak bertunang juga...sila angkat tangan!..


saye dah bertunang..jangan jeles..#eh..tetibe. :p


okeh meh nak cerita...sekarang neh kalau nak bertunang kene isi borang...bukan masa nikah je isi borang..masa bertunang pon kene isi jugak..


mase mula mula tahu kene isi borang tunang..sudah blur-blur..tanye semorang..dan semorang tak tahu....#kesian kan......tapi mungkin orang melaka je kot...orang negeri lain tak praktikkan lagi..katenye benda neh baru lagi.......



borang neh isi masa hari tunang....cube tengok ic myJz dengan diriku..hikhik.beza satu angka sajork..sorang enam, sorang sembilan ujungnya....ce korang tengok ic korang dengan ic tunang or suami or kekasih korang....korang ada?..takde kan.....hahhahaha.....#gile vangga disitu....hafal sesaat je lepas dia bagitau no ic dia.....hihihihi...




lepas tu kat borang tu ada syarat syarat dalam tempoh pertunangan....kira bagus jugak borang neh..selalu kita janji pakai mulut je...janji dengan saksi yang mungkin saksi tersebut boleh dibelot...eceh..pepandai je aku...tapi dengan borang neh, kira kuat sikit la kalau ada ape2 terjadi dalam masa pertunangan neh...dan sila doakan supaya pertunangan kami neh kekal sehingga ke jinjang pelamin dan dari jinjang pelamin hingga ke akhir hayat aku....doakan ye...aminnn...


so kepada orang melaka..jangan terperanjat kalau tetibe orang bercakap tentang borang tunang...memang ada.. :).......


#kehabisan idea dah nak menaip..sebab mata kejap kejap pandang anak buah...jadi bibik lagi hari ini......


Share:

7 komen:

Anonymous said...

hehe. ic sy ngan bf tak sama. but bday selang sehari. sy 851010-04-xxxx dan dia 851009-04-xxxx :) kenapa ye org melaka kena isi form tu? so form tu nak kena amek kat mana lah?

InaYusoff said...

eh eh..suwit jugak besday selang sehari....

form tu nanti sidang kampung yang bawak masa bertunang...

takyah risau nak amek kat memane..

:)

Anonymous said...

owh yeke. wajib ke isi2 form bagai tu? tapi kalau org melaka nak buat majlis tertutup sedara mara je mmg wajib bgtaw sidang kampung la ye?

InaYusoff said...

wajib tu tak tahu le..
tapi sekarang neh memang ada borang tunang...
cube tanye sedara mara or kawan2 yang baru bertunang..

kamu, melaka kat mane?

eh..nak wat majlis tertutup?...setahu akak le kan, mmg kena panggil sidang kampong...senang le t ape2 terjadi, ada saksi...

Anonymous said...

sy hanya lahir di melaka tapi tggl di tempat lain.tapi bf mmg org melaka tp tak keje melaka. mcm mana tu? hehe

InaYusoff said...

ooo..borang tunang tuh wajib kat melaka jek..
:)

Anonymous said...

hehe. ok nak tunang sekarang la :)