March 8, 2012

Fakta Menarik Mengenai Lelaki dan Wanita



Lelaki : Susah nak fokus sesuatu perkara terutamanya yang membabitkan perhubungan
Wanita : Senang fokus pada sesuatu perkara walaupun remeh [aku blur selalu]


Lelaki : Emosi ibarat getah. Bila marah perasaan akan menegang dan akan kendur bila marah dah surut
Wanita : Emosi bagai ombak , datang dan pergi. Sebab tu perasaan marah diorang susah nak reda.[kenyataan ini kurang tepat bagi aku]


Lelaki : Lebih suka menyendiri dan menjauhkan diri apabila tertekan.
Wanita : Apabila tertekan, biasanya diorang ni lebih senang meluahkan apa yang diorang rasa. [yes]


Lelaki : Disebabkan ego, susah nak terima pertolongan atau pendapat orang lain termasuklah pasangannya.
Wanita : Senang menerima dan terpengaruh dengan pandangan orang terutama orang yang dekat di hatinya.[yes..huhu]


Lelaki : Apabila perasaan tergugat, lebih senang berdiam diri tanda protes.
Wanita : Apabila perasaan tergugat, lekas melenting dan protes secara terang-terangan.[hahaha..memang betul pong!]


Lelaki : Melihat sesuatu perkara secara keseluruhan. See the whole picture laa bak kata omputih
Wanita : Melihat sesuatu perkara secara terperinci. ( diorang kan selalunya cerewet)[aku kureng cerewet]


Lelaki : Mempunyai perasaan cinta yang fleksibel, mudah berubah bila jumpa yang lebih baik dari terbaik.
Wanita : Setia pada cinta dan sukar tergugat. (tapi memiliki jiwa yang rapuh dan mudah tunduk pada cinta.[ada betul nye kot]


Lelaki : Kejayaan dinilai berdasarkan prestasi dan kredibiliti sendiri
Wanita : Sentiasa menilai diri berdasarkan kekuatan perasaan dan kualiti hubungan dengan orang sekeliling.[yes!!]


Lelaki : Boleh menjadi pemurah atau pun pemboros
Wanita : Boleh menjadi kedekut atau pun berjimat cermat [salah..saye bangkang yang ariff]


Lelaki : Kurang teliti dalam berkomunikasi tapi pantas memberikan pandangan
Wanita : Mendengar dengan teliti tapi lambat bagi pandangan sebab diorang ni berfikir dulu sebelum bertindak [kadang kadang]


Lelaki : Sukar mintak maaf tapi senang melupakan.
Wanita : Senang mintak maaf walaupun tak mudah melupakan [yes..itula wanita]


Lelaki : Senang untuk buat keputusan
Wanita : Lebih senang mengikut keputusan [hehehe..itule aku]


Lelaki : Apabila rindukan awek, biasanya lebih senang melakukan perkara lain macam melepak dengan kawan- kawan atau bersukan untuk tenangkan diri.
Wanita : Lebih senang melayan perasaan rindu sendirian, menulis perasaanya ataupun dengar lagu-lagu cinta. [ itu aku ]




credit to : khairilz.net
Share:

0 komen: