March 20, 2012

Dup Dap Jantung Berdetak Part II

lamenyeee tinggalkan blog tidak berapdet...ntah le memang malas sangat kot minggu lepas nak menaip....tambahan pulek..eceh..tambahan tuu..hahaha...ye..tambahan pulak sibuk dengan karnival florikultur dan herba kat gopeng nun...



jum kita kembali kepada tajuk detak detik itu..merujuk kepada gambar dan entry di bawah...yes..saye bakal bertunang...*sambil malu malu meow kaki kuis karpet keras bawah meja neh.... ;p



dua minggu yang lepas, family myJZ bertandang ke rumah untuk menetapkan tarikh pertunangan kami..kalau ikotkan, kampong pon tak jaoh mane antara satu sama lain..tapi mak mintak jugak keluarga myJZ datang sebab hal hal tertentu...yela..zaman sekarang, cerita pengantin tak datang di hari persandingan pon ada...buat majlis tunang tapi rombongan meminang tak sampai pon ada...so marila kita buat langkah keselamatan dengan meminta keluarga pasangan datang merisik secara tak rasmi supaya keluarga perempuan tidak terpinga-pinga di kemudian hari...




sangat kelam kelibut di hari kejadian....mane tak kelam kelibut kalau boleh pergi town (MELAKA) mencari barang-barang untuk hantaran di siang hari...myJZ neh la ha nak cari habis-habisan barang untuk hantaran dalam minggu tu jugak..geram makcik!..nak beli ape yang diidamkan pon tak dapat..terpakse beta terima sahaja ape yang ada..kesian beta tahuuuuu.....................




sampai rumah je sudah jam enam petang..nasib baik ada kakak di rumah beserta bonda kesayangan untuk settlekan .....aku cume pergi membeli kuih di pasar malam bersama adik bongsu n anak buah....menu hari tersebut adalah mee goreng nebes, putu piring dan kuih telinga tinted...mee goreng nebes sebab lupe nak letak telur dan cili potong..itula kata mak.."kalau aku takde kat dapor..begitula jadinyee.."..




cume sedikit perbincangan je kot..tentang menetapkan tarikh pertunangan saje..simple..takdenye sarong cincin merisik sebab bukan majlis merisik yang formal...beta tak sabar sebenarnye nak disarungkan cincin...hahahahha....padahal merasala kau nanti gigil gigil sarung cincin...-__-' ...




nebes je aku kat ruang tamu depan tv...mereka di ruang tamu yang depan sekali...tak duduk diam....hahahah..takot...lebih-lebih lagi bila myJZ sms nak barang2 hantaran.....bila dah sampai pintu yang memisahkan ruang tamu tv dan ruang tamu depan boleh pulak beta patah balik...dua tiga empat kali...haha.segan gile pulak beta rasa ..dan akhirnye beta duduk sahaja melayan anak-anak buah yang kepochi asek tanye ensem ke tak boifren mak ndak nyee...*biar tak ensem anak-anak asalkan hati mahu baik..



laz laz tunggu family beliau bangun nak beredar dan salam-salam dengan dengan family aku..time tu la aku menyelit bagi hantaran dekat mak suh bagi kat mak myJZ...itupun lepas angah dah bising marah marah kenapa aku tak keluar lagi..beta kan perempuan melayu terakhir...malu la hoi angah...macam tak kenal adikmu ini...dan beta rasa myJZ lagi la nebes sebab bukan maen laju jalan tak toleh toleh pada beta masa hari kejadian....haha..saye tahu kamu myJZ..ntah camne le kalau akad nikah nanti..please jangan soploh kali akad ye abang...-___-' ...



dan akhirnyee tarikh pertunangan sudah ditetapkan pada............................. (sila isi tempat kosong sendiri)





dan alhamdullilah..setahun berkawan, kami sudah ke fasa yang lagi satu...alhamdullilah...

Share:

0 komen: