January 25, 2012

Orange | Benjol

orange mintak duit lagi..kali neh sebab tayar benjol....



nasib baik ada rezeki lebih..memang sekarang neh rezeki milik orange sajork....asal ada rezeki..ada la orange dengan perangai ngada2nya....tapi takpe..jangan di saat aku kering kontang, kau pun buat hal....memang kurus la tuan kau nanti walaupun hakikat nak kurus tu adalah mustahil...



bila dah menglembung @ benjol..memang wajib ganti tayar baru je la...sekelipan duit yang dikeluarkan tak sampai dua puluh hempat jam itu habissssssss......*urut dada sambil tangan dihulurkan pada bonda....:p...



chaiyork..itula dugaan bila berkereta neh...

bila dah tahu lagi satu masalah Orange..maka gigihla aku gugel pasal tayar benjol neh..acara biasa kalau satu-satu perkara yang aku tak tahu..


Jangan guna tayar benjol / bengkak

Tayar benjol / bengkak mengalami kerosakan serius yang boleh mengundang bahaya... nasihatkan tukar dgn kadar segera kerana dikhuatiri tayar tu boleh pecah. Punca tayar bengkak ni ialah Logam yang didalam tayar anda tersebut telah bengkok.. anda selalu sangat melanggar lubang yang berada diatas jalan raya.So berhati-hati sikit bila jalan kat tempat berlubang...


-----------------------------------------------------
jumpa kat protonclub forum

tayar jadi benjol kt tepi disebabkan lapisan dawai nylon dlm tayar dh putus..
dia ley putus disebabkan der langgar sesuatu yg keras...
mcm lubang ker.. bucu devider ker..
tayar klau dh benjol mmg sgt merbahaya... dh xder safety...
anytime jer yg benjol tu bley meletup..
cara settle, tukar tayar pkai tayar lain lar jbwnyer..
alignment n balancing sure lari coz der langgar sesuatu..
so kne wt alignmnent n balancing balik..

Share:

0 komen: