January 12, 2012

Brunei | Makan-Makan

yeeehuuu..sudah berada di Malaysia tercinta.....sebenarnye dari senin malam lagi dah jejak bumi Malaysia..cume selasa tak boleh nak keje..penat sangat woo..semalam pulak sibuk sedikit..keje dah menanti....tersusun indah di atas meja...hahahahaha....


jom kita setat bercerita ye adik-adik... :p....mesti la nak cerita pasal brunei kan....kita start dengan makan-makan..*nengok badan la kan...cerita pasal makan mesti mendahuluiiiiii.... :p



neh la makanan pertama yang masuk mulut bila jejak bumi Brunei....NASI PENYET....hohoho....tak sedapppppppp.....sedap lagi Malaysia punyeee.....cerry berry i malam tuu...hampes!!



kolo mee namenyee..aku bayangkan macam mee kolok..boleh la tahan kot...tapi sedap lagi mee kolok kat sarawak tuuu...




inilah nasi katok!!...peberet aku kat brunei..yang beli kat pasar gadong je yang sedap...tempat lain bagi aku hancusss......


eh..kau makan tiga jenis makanan neh je kee??..idok leee...ada juga makan yang lain..cume same je dengan malaysia...nasi ayam. karipap..nasi lemak..semua samee jee...jadi tak perlu la kot nak bercerita sangat.... ;p..dan sebenarnye tak sempat pon nak jalan-jalan cari makan...pergi berkhidmat untuk jabatan bukan pergi atas duit poket sendiri..T_______T...
Share:

2 komen:

Nem0 o0h Nem0 said...

nasi katok ni aku tk pernah mkn.lauk ape tu babe?

dL said...

nemo^^sambal dengan ayam goreng garing saje....tapi sambal dia sedap...^__^