Followers

October 14, 2011

realiti kehidupan - hipokrit + talam dua muka = rasa nak lempang

tetibe nak cerita pasal life yang penuh kepura-puraan



satu kes, ada sorang perempuan A dok sok sek kat aku pasal sorang pempuan B kat opis..cakap la fb budak tu macam ape la..gambar ape la..status budak itu gedik-gedik la..itula..tapi aku tengok, ada gak dia dok komen status dan gambar si B..hehehehe..manusia..hipokrit pandai..aku macam tak kenal je perempuan A tersebut..kelip kelip mata nengok dia komen....aisyohhhhh...




satu kes lagi, ada sorang kakak neh, depan aku baik gilee..nasihat macam-macam...lepas tu mengata pempuan C..tapi bila buat suprise besday untuk pempuan D, dia ajak pempuan C dan dia tak ajak aku..alasannye " malas la nak ajak orang yang payah " ...padahal sebelum tu, bergelak ketawa dengan aku dok mengata pempuan C....talam dua muka betul kan..?????...siyes aku rasa nak lempang.........maksudnye depan aku kau cakap lain, depan pempuan C kau cakap lain....not good la kau tu nak dibuat kawan.....dan memang pon aku ignore kau sebagai kawan sekarang..




dan aku penah hipokrit juga...tapi bila tak sanggop nak hipokrit, bye bye la jawabnye....





dan lagi satu realiti kehidupan sekarang adalah..bila kau tiada duit..jangan harap kau dapat CINTA.....aku ada kawan..dulu masa belajar dia ditinggalkan , tapi bila dia dah bekerja, dah ada something yang boleh dibanggakan, boleh lak yang meninggalkannye datang balik...tak terfikir kah yang diri dia dipergunakan...serius okeh, persoalan ini selalu sangat bermain kat otak aku...takde duit jangan harap nak orang sayang dan cinta kau....





kesimpulannya : kehidupan kita memang dikelilingi manusia yang hipokrit dan talam dua muka...berhati-hati la oiiii...
Share:

2 komen:

|| A r a W a n i || said...

Hipokrit itu darah daging manusia.
Kita mungkin sedar atau tidak, kadang kita jugak terhipopotamus, eh terhipokrit. Ter ya. Ter.

=)
Nyabo jek la nyah. Abaikn sja manusia talam 14 muka itu.

Babe, mcm ku kenal ceritera no 3 ittew~~ auw~~

deatH_luVer said...

yes..memang mengaku pun kadang2 dri sndiri hipokrit...hahahaha...manusia...tapiiii tkde seteruk minah2 kat atas neh...

cerita no. 3?...cerita umum dan mungkin boleh jadi khusus...hahahhaha