October 19, 2011

Punca Kenapa Tidak Ada Yang Menolong Budak Umur 2 Tahun Di Langgar Di China

sebijik sejibon aku tiru Puan Marni Azlina nye tajuk..hihihi..otak pemalas lipas nak fikir....


Kalau korang jumpa or ternampak orang lain dalam kesusahan seperti seorang makcik terjatuh basikal, atau budak kecik dipukul or dibuli ataupun ko nampak seorang tua yang tibe2 diserang sakit jantung, sila jangan tolong.. Ye, benar2 kawan2. JANGAN TOLONG! Nak tahu kenapa? Sebabnya bila kau tolong, orang itu dah menjadi tanggungjawab engkau. Contohnya, kau nak tolong makcik yang jatuh basikal tu, katakan makcik tu patah kaki, maka ko yang kena tanggung sume kos perubatan die sbb ko yang tolong dia...Ataupun ko akan disaman oleh anak makcik tu sbb ko lah penyebab mak die jatuh... Inilah faktanya di China. Nilai moral dah takde. Mereka akan pentingkan diri sendiri sbb kalau mereka tolongpun mungkin mereka yang akan tanggung akibatnya...



nak tau lagi panjang ceritanye...kelik la kat SINI


sampai macam tu sekali dorangnye pemikiran dan budaya....aisyohhh...tolongla jangan di Malaysia berlaku perkara macam neh..keji okeh.....paling paling busuk pon cube berfikir kalau berlaku kepada keluarga sendiri..okeh...aku taknak fikir dan aku taknak ahli keluarga aku terlibat..sadis laaaaa...kejam sangattttttt......



realitinye nak tahu tak, aku tak tonton pon video kanak-kanak tersebut dilanggar, sebab aku tak sanggop..T____T








Share:

2 komen:

|| A r a W a n i || said...

Nyah, kalau ko nonton, sure ada api kt ats kepala.
siryes wa cakap sma lu..

deatH_luVer said...

wa bukan takat api je atas kepale tapi terus ada naga sembur apiiii..........

tak suke nak nengok benda2 yang berkaitan kekejaman...hati tak keras lagi..