Followers

October 4, 2011

Puding Trifle..Yummy.....

yuuhuuu..jum main masak-masak...asal balik kampong jeee mula la fikir nak masak ape...selalu rasa boring kalau takde buat projek masak-masak di kampong..*kalau rajin laa..hahahahahah...

dari petang sabtu dah mula fikir nak masak ape eh...nak buat spageti rasa macam berat sangat..lauk pon susah nak abes...inikan pula kalau buat spageti..memang tak abes lak lauk nanti.....


dan akhirnye....fikir punye fikir....teringat nak buat trifle peach...aku pernah buat mende alah neh tahun lepas gune resepi kak jie seperti di entry SINI..tapi kali neh nak gune resepi neena anuar lak...nampak macam sedap je..trifle neh simple sajork....sap sap choi sajeee dah siap.......



neh trifle peach yang aku buat kat kampong....yang atas warne hijau tu akhirnye menjadi lengkong sebab aku tak pakai jelly crytal, aku pakai agar-agar macam resepi kak jie.....agak tawar...khas untuk orang sakit kencing manis..miahahaha..padahal terkurang gulee..jadi memang khas la untuk bonda tercinta..ALASAN..hahaha..tapi tak dapat makan banyak..sesudu je kot aku makan mase neh sebab kejar nak balik selayang.....


lepas tu dah teringat-teringat sehingga ke tekak bila sampai di selayang..lantas aku pun pergi keluar mencari bahan-bahan..ayat aku apekah ini... ^___^...kali neh dapat jelly crystal...wooohooooooo...lagi besh..........yummy..yummy....




sekarang pon aku tengah teringat-teringat mende alah neh...nak makan benda alah neh kene sabar tunggu dia keras dalam peti ais....kalau tak, maka jadi tak sepekah kuih ini....semalam lepas setengah jam, aku potong trifle neh dan bagi kat mysis tapi jadi tak cantik.....malam tadi aku cube potong lagi sekali, dan akhirnye jadi cantik...yahooooooooo dah boleh kawennnnnnnnnn


nak try dan nak lihat gambar yang lagi gojessss...??...click la blog neena anuar...


hate kamera henpon c3...tak santek langsong....
Share:

2 komen:

Hunny Kitty said...

buat pakai jeli serbuk la sedap...heheh selalu jugak buat nih....kalao nak sedap lagik masa hidang...letak whipped cream...kalao rajin buat la frosting..

deatH_luVer said...

whipped cream????..aduyaiiii memang lemak bertambah lak hunny....sedangkan kastard tuu pun dah rase melemakkan...inikan pulak letak whipped cream...mateiiiiiiii la lemak membiak dengan jayenyer....