Followers

October 7, 2011

dua puluh enam tahun yang lepas

last week balik kampong,pastu mak dan nenek ajak g teluk kemang melawat sedara kat sane...pangkat moyang bagi aku...bayangkan berapa umur moyang tuu tapi masih nampak kuat....



tapi bukan pasal pergi melawat moyang yang nak aku ceritakan tapi nak cerita pasal kehidupan aku dua puluh enam tahun yang lepas...



dulu arwah abah kerja askar....maka selalu la pindah randah..tapi aku sempat merasa pindah randah sekali je.....itupun di sebelah negeri...tempatnye di teluk kemang..pindah duduk ke kampong di melaka pulak umur tiga tahun..jadi ape la yang aku dapat ingat sangat kehidupan kat teluk kemang....aku lupe sungguh kenangan di teluk kemang..


jadi jom le kita mengimbas kenangan.....



eh..ada lagi rumah kami neh....mak kata kat sini la abah buat reban ayam.....neh bahagian belakang...

aku ada posing kat belakang umah neh di bawah pokok pisang..tapi tetibe adik aku cakap "mesti ada sesuatu neh sebab ada pokok pisang"...seram sejuk sekejap...terus aku rasa gambar tu entah ke mane...ke aku lupe nak bluetooth dari henpon adik aku....







mak dan nenek yang lajuuuuuuuuuuuuuuuuu je nak g jumpe jiran-jiran lame.....memang tertinggal la aku dan adik kat belakang.....excited mak eh....



adik aku merangkap driver untuk hari itu....ini di bahagian hadapan...aku excited nak berlari-lari di depan rumah ini..yela..mesti kekecik dulu aku selalu berlari-lari kat depan neh kan......mesti somel je aku kan kekecik dulu... ^_____^....


tapi bila dah besau lagi tambah somel..somel tang pipi.....^____________^
Share:

1 komen:

CIK PARO! said...

best tu dapat mengimbas kenangan lalu..