April 18, 2011

Nothing Part II

suke hati aku nak letak tajuk ape...

tadi aku baca belog INI..macam dah jadi kewajipan kalau dapat on9..belog ini aku mesti baca..bukan bodek ke ape ke..sebab dia tak buat contest jadi aku tak perlula nak bodek-bodek ke ape cakap aku neh pembaca no. 1 dia..tak perlu...

aku suke belog dia yang agak sempoi dan telus....tapi dalam sempoi-sempoi tu ada maknenye....

tadi aku baca entry beliau yang INI...pasal kisah silam..lalu aku tinggalkan komen..."aku taknak delete memori ..tapi aku nak ubah memori itu supaya takkan ada memori itu dalam hidup aku"..lebeh kurang camneh la..aku lupe nak copy paste balik ape yang aku comment di belog beliau...

serius...kisah silam @ memori aku yang lepas sangat tidak memberangsangkan.....sedih...Orang kata ape yang berlaku pada diri kita telah ditentukan oleh ALLAH S.W.T....kalau macam tuu boleh tak aku cakap ALLAH S.W.T itu tidak adil?...eh..agak berdosa kan kalau fikiran aku seperti itu....subhanALLAH..jauhkanla aku dari berfikiran seperti itu...alhamdullilah setakat ini, aku masih lagi boleh memandang positif setiap ape yang berlaku pada aku ada sebabnya...

lagi sekali serius...KALAU diberi peluang..memang aku nak ubah ape yang pernah berlaku pada aku..lebih-lebih lagi yang berlaku pada tahun 2009....memeritkan....hanye ALLAH je yang tahu....KALAU...yesh..KALAU kan...tapi KALAU aku neh mungkin takkan dapat pun...cume jadi pengajaran untuk aku kemudian hari supaya lebih berhati-hati dalam hidup....setiap orang rambut hitam-hitam tapi dalam hati tak siapa tau..mane tau depan kita mulut manis..belakang kita dia cakap laen...busuk sungguh hati..

dan sebab kisah silam aku itu,memang buat aku lemah untuk hadapi hidOp neh........uff..kesilapan yang aku buat kesannye buat aku rasa KOSONG....


Share:

6 komen:

- elina - said...

omaigod!

hehe .

cuba baca komen2 dekat blog saya . dan sama2 kita hadam bnda tu .

mmg mstahil nk delete memori .
dan mstahil jugak kita nk ubah memori .

kita cuma boleh gunakan masa yg kita ada skrg untuk ciptakan memori lain . yg lebih baik barangkali .

kdang2 memori ni berguna jugak .
buat kita sedar tinggi rendah kta, baik jahat kita.

dan ia juga jadi titik tolak untuk kta mengubah diri . atau tetap mnjadi yg sama .

mari sini ,
peluk sikit .

keh keh .

- elina - said...

omaigod!

hehe .

cuba baca komen2 dekat blog saya . dan sama2 kita hadam bnda tu .

mmg mstahil nk delete memori .
dan mstahil jugak kita nk ubah memori .

kita cuma boleh gunakan masa yg kita ada skrg untuk ciptakan memori lain . yg lebih baik barangkali .

kdang2 memori ni berguna jugak .
buat kita sedar tinggi rendah kta, baik jahat kita.

dan ia juga jadi titik tolak untuk kta mengubah diri . atau tetap mnjadi yg sama .

mari sini ,
peluk sikit .

keh keh .

- elina - said...

omaigod!

hehe .

cuba baca komen2 dekat blog saya . dan sama2 kita hadam bnda tu .

mmg mstahil nk delete memori .
dan mstahil jugak kita nk ubah memori .

kita cuma boleh gunakan masa yg kita ada skrg untuk ciptakan memori lain . yg lebih baik barangkali .

kdang2 memori ni berguna jugak .
buat kita sedar tinggi rendah kta, baik jahat kita.

dan ia juga jadi titik tolak untuk kta mengubah diri . atau tetap mnjadi yg sama .

mari sini ,
peluk sikit .

keh keh .

- elina - said...

omaigod!

hehe .

cuba baca komen2 dekat blog saya . dan sama2 kita hadam bnda tu .

mmg mstahil nk delete memori .
dan mstahil jugak kita nk ubah memori .

kita cuma boleh gunakan masa yg kita ada skrg untuk ciptakan memori lain . yg lebih baik barangkali .

kdang2 memori ni berguna jugak .
buat kita sedar tinggi rendah kta, baik jahat kita.

dan ia juga jadi titik tolak untuk kta mengubah diri . atau tetap mnjadi yg sama .

mari sini ,
peluk sikit .

keh keh .

deatH_luVer said...

hikhik..
tau elina..
ape yang awak cakap..
saye setuju..

tak mencabar hidOp neh kalau takde benda-benda yang macam ini..

dah peluk dah neh..
nape masyam?..
hahahahah

- elina - said...

apasal bnyk sgt komen saya ni ?

hahah .


mahap mahap .
td tak mandi lgi .

kah kah