Followers

April 23, 2011

6 Bulan Selepas Aku Bebas Dari Pemerintahan Jepun

Cukup 6 bulan @ setengah tahun aku di cawangan baru..Sangat rasa nak berterima kasih kat pemerintah jepun tu sebab tukarkan aku…hati aku bertambah sihat..jika dulu diwaktu aku dalam pemerintahan beliau..aku rasa macam sikit lagi nak isi borang tanjung rambutan….sakit jiwa sangat-sangat…aku tak tau la macam mane ibu aqil dan mama zerin boleh bertahan kat situ…kesian……..muarhahahahahaha…..*sory korunkkkk…!... :p

Cawangan Baru?..aku namekan Cawangan P je la kan..

Okeh jugak walaupun kadang-kadang tak okeh..takde tempat yang boleh buat kau gembira bekerja sepanjang masa sampai kau pencen okeh!!..tipu sangatla kalau ADA..

Wehhhhh..aku salute la dengan opismet di Cawangan P…tapi yang muda-muda je laaa…yang senior tuu, biasa-biasa je……orang lame kannn..takyah cite banyak..sape yang koje gomen tuu tau la perangai yang senior camnee…..dah la, aku taknak cerita pasal yang senior..aku nak cerita pasal yang muda-muda jee….Sebenarnye..aku segan gile dengan dorang neh…keje sangat la bagos….kreatif dan pantas…tak macam aku..selalu blur je …..kejutan sangat bagi aku bila lihat cara dorang bekerja..sangat SUPERB!!!!......

Dan sebenarnye…hari ini aku memang rase tak berguna betul….dah dua program aku rasa aku dah mengecewakan dorang….satu di SMART KID’S ..satu lagi di HPPNK…huhuhu…serius, aku kalau boleh taknak dah terlibat kalau name aku naik lagi….maluuuuuuuuuuuuuuuuu…………….kalau terlibat pon, aku taknak ada kaum perempuan @ wanita @ gegurl..aku nak aku sorang je gegurl..ape aku gile kuasa keeee?..tidakla sangat….

Sebab aku rase kalau ada kaum perempuan @ wanita, aku akan jadi leka layan dorang bergusip..layan dorang soping-soping kalau program buat kat shopping kompleks…layan rehat lame-lameeee..perempuan kan..macam-macam hal…lepas tuu kalau aku nak buat keje lasak sket..mula la kaum gegurl neh melarang aku… ape yang dak laki nak buat..aku rase aku nak buat.tapi takdela buat keje sampai jatuh peranakan aku nanti. .taknak cengelat sebab dorang same je jawatan dengan aku...aku segan weh kalau aku duk sesaje tapi budak2 lelaki neh berhempas pulas buat keje..laenla kalau aku berhempas pulas sebelum neh..dorang dok mengular, menghisap rokok je lebeh, memang aku pulas la kepala dorang…tapi dorang neh laen..sangat BEKERJASAMA dan sangat RAJIN dan sangat AKTIF…segannnnnnnnnnnnnnn beb kalau kau nak duduk saje-saje je…..aku kalau orang kuat mengulau neh..aku bengkek sikit..aku memang berkira bab keje..tak percaye tanye la orang cawangan L dulu….memang panas je kekadang .tapi kalau orang aktif sangat buat keje..jadi la perasaan macam neh….rase segan yang amat..rase macam nak resign terus..eh!..

Entahla..macam mane ea..perlukah aku mintak transfer balik kampong?.. eh..kenape tetibe je jari aku mahu menaip ayat seperti di atas….adakah aura-aura akan balik kampong akan terjadi…….*senyum simpul………

Kesimpulannye………..aku agak GEMBIRA..HAPPY…TERUJA….RASA BESH…….SUKA….. berada di cawangan baru neh tapi tak bermaksud aku lupekan cawangan lame..bak kata pepatah lapuk, tempat jatuh lagi dikenang, inikan pulak tempat bekerja bertahun-tahun tuu…..sangatla tidak lupee..so banyak pengetahuan dan pengajaran dan pengalaman sepanjang aku kerja kat cawangan L….

Kesimpulan terakhir..saya sayang Cawangan P dan Cawangan L kecuali pemerintah JEPUN tuuu…..fullstop!!

ini cawangan L yang ramai orang berpengalaman..
dalam gambar ini, hanya 4 orang yang telah membelahkan diri dari pemerintahan Jepun...eh..kenape aku gune ayat HANYA??...


ini team muda Cawangan P walaupun ada seorang orang tua yang sesat..ish..tak baek aku kan... =X
Share:

0 komen: